عضو کمیسیون صنایع مجلس: تحول در نظام مجوزها با ثبت محور شدن مجوزهای کسب و کار/ مسئله اصلاح نظام مجوزها به خوبی جلو نرفته بود

۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ۲۳:۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۴۲۴۶۰۹
عضو کمیسیون صنایع مجلس: تحول در نظام مجوزها با ثبت محور شدن مجوزهای کسب و کار/ مسئله اصلاح نظام مجوزها به خوبی جلو نرفته بود
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: درگاه ملی صدور مجوزها نواقصی دارد که باید سریعتر مرتفع شود؛ براساس قانون تسهیل در صدور مجوزها، مشاغل ثبت محور باید به محض تائید و صحت سنجی مدارک فرد، توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه بدون متعطلی به صورت سیستمی صادر شود؛ این موضوع تحول بزرگی در نظام مجوزها ایجاد خواهد کرد.

فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا با اشاره به قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار و عدم اجرای این قانون، اظهار کرد: قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار در مجلس یازدهم به تصویب رسید، وزارت اقتصاد متولی اجرای این قانون شده است و وزیر اقتصاد وعده داد اگر دستگاه‌ اجرایی در صدور مجوز تعلل کنند خود این وزارتخانه 3 روزه مجوز را صادر می‌کند.

این نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صحبت وزارت اقتصاد درخصوص اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و حالا باید ببینیم تا چه میزان به این حرف خود عمل خواهند کرد.

طهماسبی ادامه داد: وزیر اقتصاد ضرب الاجل برای دستگاه‌های دولتی تعیین کرده حال باید ببینیم دستگاه‌های اجرایی به این موضوع توجه می‌کنند و چه میزان مجوزکسب‌وکار صادر خواهد شد.

طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر

وی با اشاره به اهمیت ثبت محور شدن مجوزها و اجرای کامل قانون درگاه ملی صدور مجوزهای کسب‌وکار، بیان کرد: درگاه ملی صدور مجوزها نواقصی دارد، اما باید این نواقص هرچه سریعتر مرتفع شود چراکه براساس قانون تسهیل در صدور مجوزها مشاغل ثبت محوری که باید به محض تائید و صحت سنجی مدارک فرد، توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه بدون متعطلی و تعلل به صورت سیستمی صادر شود. این موضوع تحول بزرگی در نظام مجوزها ایجاد خواهد کرد.

این نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون به طور جدی بر روند اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار نظارت دارد و این قانون در صورت اجرای کامل، مشکلات زیادی را از سر راه اشتغال مردم برخواهد داشت. به طبع بعد از گذشت مدت قانونی، روند اجرای قانون در مجلس بررسی خواهد شد.

طهماسبی تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی روند اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار را بررسی خواهند کرد تا مشخص شود چه میزان این موضوع پیشرفت داشته و در کل ایراد تعلل و عدم اجرای قانون کجاست.

طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر

وی با تاکید بر اینکه قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار و ثبت محور کردن مجوزها، شرایط جدیدی را برای شروع کسب و کا ر مردم تهیه خواهد کرد، افزود: تاکنون مسئله اصلاح نظام مجوزها به خوبی جلو نرفته بود ولی با اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، یک تغییر بزرگ در نظام مجوزدهی را شاهد خواهیم بود که یکی از دلایل مقاومت دستگاه ها به دلیل این بوده که تا امروز چنین روندی در صدور مجوزها مرسوم نبوده و این قانون شیوه نوینی برای صدور مجوز را رقم زده است.

این نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی در اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار، خاطرنشان کرد: اجرای این قانون ممکن است زمان بر باشد اما قطعا اجرا خواهد شد چراکه مجلس جدیت لازم را برای اجرا شدن قانون دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز