تامین ارز اقشار مختلف به صورت رسمی در دستور کار است

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۱۷:۳۲:۰۳
کد خبر: ۱۴۲۵۷۹۰
تامین ارز اقشار مختلف به صورت رسمی در دستور کار است
بانک مرکزی به دنبال تامین نیاز‌های ارزی اقشار جامعه است و از این رو بازار مبادله ارز و طلا را در نیمه اول بهمن افتتاح خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری برنا؛  محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به راهکار‌ها در راستای آرامش افزایی به بازار ارز تاکید کرد: در حال حاضر ما در بازار کالا، نیاز‌های ارزی را به طور رسمی تامین می‌کنیم، این در حالی است که نیاز‌های خدماتی ارزی را تامین نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فرزند فردی در خارج از کشور به سر می‌برد و نیاز به ارز دارد و یا اینکه بیماری در خارج از کشور ارز لازم دارد و یا اینکه فدراسیونی برای رفع نیاز‌های خود باید ارز داشته باشد؛ بنابراین ده‌ها نیاز ارزی بدین شکل وجود دارد و ما هیچ کدام از این موارد را به طور رسمی تامین نمی‌کنیم و این نیاز‌ها به بازار آزاد سوق داده می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین ما درصدد ایجاد بازار مبادله ارزی هستیم تا به تمام نیاز‌های ارزی پاسخ دهیم و کمتر نیازی به بازار آزاد برود.

فرزین اظهار کرد: اگر نیاز ارزی به بازار آزاد کم شود، بازار مبادله ارزی مبنای نرخ ارز خواهد شد و به ثبات بازار ارز کمک خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: به همین منظور، ما در نیمه اول بهمن ماه بازار مبادله ارز و طلا را در کشور افتتاح خواهیم کرد تا به نیاز‌های ارزی پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما