بارش برف و باران در غالب مناطق کشور/ هشدار بالاآمدن آب رودخانه‌ها و رخداد بهمن در مناطق پربارش

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۰۸:۵۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۲۹۶۶۳
بارش برف و باران در غالب مناطق کشور/ هشدار بالاآمدن آب رودخانه‌ها و رخداد بهمن در مناطق پربارش
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور نسبت به بالاآمدن آب رودخانه‌ها و رخداد بهمن در مناطق پربارش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۰ بهمن و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب‌شرق کشور فعال است. بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطقی جنوبی همراه با رعدوبرق است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش همراه با صدور هشدار نارنجی برای امروز در کرمانشاه، ایلام، لرستان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، غرب کردستان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان است. فردا نیز شدت بارش‌ها در اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم،‌ مرکزی، البرز، تهران، نوار غربی و جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب‌غربی مازندران، سمنان پیش‌بینی شده است که منجر به انسداد راه‌های روستایی، اختلال در جاده‌های مناطق کوهستانی به ویژه در کردستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس می‌شود.

گودرزی نسبت به بالاآمدن سطح ناگهانی آب رودخانه‌ها، رخداد بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز، هشدار داد و توصیه کرد: هموطنان از سفرهای غیرضروری خارج از شهر و انجام فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند. همچنین جابه جایی عشایر کوچ رو همراه با خطر است و هموطنان حتما نسبت به مدیریت در مصرف منابع انرژی به ویژه گاز و برق توجه لازم را داشته باشند.  

وی با اعلام اینکه بارش ها تا روز جمعه ادامه دارد و جمعه سامانه بارشی از سمت شرق از کشور خارج می‌شود، برای تهران روزهای سردتری را پیش‌بینی کرد و گفت: فردا تهران ۳ تا ۴ درجه کاهش دما دارد و بارش ها در پایتخت به شکل باران و برف توامان است و تا چهارشنبه ادامه دارد.

وی افزود: امروز برای مناطقی از جنوب‌غرب، شمال فارس، غرب کرمان، جنوب یزد، وزش بادهای شدید رخ می دهد که بارش برف در این منطقه منجر به کولاک برف می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز