تعیین سقف قیمت نفت بر درآمد روسیه تاثیر گذار نبود

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۵:۴۵:۱۷
کد خبر: ۱۴۳۰۵۵۱
تعیین سقف قیمت نفت بر درآمد روسیه تاثیر گذار نبود
صندوق بین المللی پول (IMF) در گزارشی جدید اعلام کرد که محدودیت های قیمتی کشورهای غربی تاثیر جدی بر صادرات نفت روسیه نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، رسانه ها با استناد به پیش بینی صندوق بین المللی پول گزارش دادند که سقف قیمت نفت روسیه تعیین شده توسط کشورهای گروه هفت (G7)، اتحادیه اروپا و استرالیا بر صادرات نفت خام این کشور تاثیری نخواهد داشت.

سقف قیمت صادرات نفت روسیه از طریق دریا به میزان 60 دلار در هر بشکه در 5 دسامبر معرفی شد.

پیش از تصویب سقف قیمت، اتحادیه اروپا صادرات نفت از طریق دریای روسیه را تحریم جداگانه‌ای قرار داد.

صندوق بین‌المللی پول گفت:« انتظار می‌رود با سقف فعلی قیمت نفت تعیین‌شده توسط G7، صادرات نفت خام روسیه به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار نگیرد، زیرا تجارت روسیه از کشورهایی که تحریم‌ها را اتخاذ کرده‌اند به سوی کشورهایی که تحریم‌ها را اعمال نکرده‌اند هدایت می‌شود» .

روسیه بیشتر صادرات نفت خام خود را به بازارهای آسیایی تغییر داده است. بر اساس این گزارش، صادرات نفت روسیه به هند به تنهایی در ماه دسامبر 33 برابر افزایش یافته است. 

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که صادرات محموله‌های نفتی روسیه با وجود تحریم ها با کمترین اختلال مواجه هستند.

نفت روسیه در حال حاضر زیر سقف قیمتی G7 معامله می شود. به گفته وزارت دارایی روسیه، میانگین قیمت نفت اورال بین 15 دسامبر تا 14 ژانویه 46.82 دلار در هر بشکه یا 341.8 دلار در هر تن بوده است.

 

روسیه از ابتدا با طرح سقف قیمتی مخالف بوده است. ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن عرضه نفت و فرآورده های نفتی روسیه به خریداران خارجی که «مستقیم یا غیرمستقیم» سقف آن را در قراردادهایشان ذکر کرده بود، ممنوع کرد.

 این ممنوعیت از اول فوریه اجرا می شود و به مدت پنج ماه تا اول جولای 2023 اعتبار خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز