نصب ۸۶۹۰ نیروگاه خانگی بر روی پشت بام های خانگی

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۰۷:۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۴۳۲۳۴۹
نصب ۸۶۹۰ نیروگاه خانگی بر روی پشت بام های خانگی
مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا گفت: در حال حاضر و طبق آخرین آمار، 8690 سامانه خورشیدی بر روی پشت بام خانه ها نصب است.

جعفر محمدنژاد سیگارودی مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص ظرفیت نیروگاه های احداث شده کشور تصریح کرد: ظرفیت نیروگاه های احداث شده تجدیدپذیر بیش از 1000 مگاوات است که سهم نیروگاه های خورشیدی این پنل ها حدودا 43 درصد از این هزار مگاوات است.

وی ادامه داد: حدود 419 مگاوات نیروگاه های خورشیدی احداث شده در  کشور وجود دارد که بخشی از آن نیروگاه های مگاواتی و بزرگ هستند و بخشی از آن انشعابی و خانگی هستند.

محمد نژاد با اشاره به تعداد نیروگاه های انشعابی در کشور گفت: در حال حاضر و طبق آخرین آمار، 8690 سامانه خورشیدی بر روی پشت بام خانه ها نصب است.

محمدنژاد با بیان اینکه در راستای بومی سازی تجهیزات نیروگاه‌ها تلاش فراوان کردیم گفت:حدودا سه سال گذشته، در قوانین و بخشنامه هایی برای تشویق تولید بومی، ظرفیت و ابلاغیه ای برای بخش خصوصی قراردادیم که اگر به طور کامل نیروگاه هایی که در کشور احداث می شوند، تولید داخل باشد تا 30 درصد نرخ خرید برق از آنها را بیشتر خواهیم کرد. و اگر بخشی از تجهیزات این نیروگاه تولید داخل باشد با توجه به سهم تجهیزات بکار گرفته شده در آنها، این نیروگاه ها می توانند از این سهم 30 درصدی برخوردار باشند. 

 مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا اعلام کرد: برای اولین بار تفاهم نامه‌ای با استان البرز در منطقه ای در استان قزوین مشخص کردیم و زمین ها به قطعات مختلف 500 کیلووات یا یک مگاوات در زمین ها مشخص شده و علاقه‌مندانی که قصد دارند در شهرک صنعتی، کارگاه تولیدی را اندازی کنند می توانند در این شهرک صنعتی درخواست داده و زمین خریداری کرده و نیروگاه هایی را که دارای مجوز هستند تحویل بگیرند و قراردادی با ما خواهند داشت و می‌توانند برای فروش برق نیروگاه را احداث کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز