مدیر وزارت جهاد کشاورزی: مردم در خانه سبزی بکارند!

۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۰۸:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۳۰۵۳
مدیر وزارت جهاد کشاورزی: مردم در خانه سبزی بکارند!
مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسیاری از سبزی ها مانند سبزی خوردن، جعفری و... در شرایط خانگی، در باغچه ها و در گلدان شرایط رشد و تولید دارند و اگر شهروندان این نوع محصولات را در منازل شخصی خود بکارند کمک شایانی به کشاورزان کرده و باعث می‌شوند تا زمین کشاورزان برای استفاده از کالاهای اساسی تر صورت بگیرد.

حسین اصغری مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا اظهار داشت: سطح زیر کشت صیفی کاری به 686 هزار هکتار رسیده است که در سال زراعی 1400-1401 به دلیل خشکسالی و کمبود آب این میزان مساحت به کمترین حود در سنوات گذشته رسیده است. 

وی ادامه داد: میزان تولید صیفی و سبزی 26 تن است که البته مقداری هم صادرات داریم؛ در برخی مواقع نیازهای مقطعی بیشتری به این محصولات داریم که مجبور می شویم واردات داشته باشیم.

مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی درباره برنامه تولید در سال آینده گفت: برای سال 1402 علاوه بر تولید طبق برنامه و جدول تنظیم شده، برنامه صادرات محور را هم مدنظر داریم که برای تحقق این موضوع امیدوار به بارش رحمت الهی هستیم. 

حسین اصغری مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی

وی تصریح کرد: برنامه تولید محصولات علوفه ای و جالیزی بر اساس نیاز داخل و برآورد صادرات و صنایع است؛ اگر کشاورزان بتوانند 26 میلیون تن در سال تولید کنند می توانیم ضمن تامین نیازهای داخل، نگاهی هم به صادرات داشته باشیم. 

مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی همچنین پیشنهاد کاشت سبزی های خانگی در منازل را ارائه کرد و گفت: بسیاری از سبزی ها مانند سبزی خوردن، جعفری و... در شرایط خانگی، در باغچه ها و در گلدان شرایط رشد و تولید دارند و اگر شهروندان این نوع محصولات را در منازل شخصی خود بکارند کمک شایانی به کشاورزان کرده و باعث می‌شوند تا زمین کشاورزان برای استفاده از کالاهای اساسی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما