شاخص دلار به بن‌بست خورد!

۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۰۵:۰۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۳۳۹۸۸
شاخص دلار به بن‌بست خورد!
در حالی که دلار استرالیا به دنبال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی افزایش یافت، دلار آمریکا با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دلار آمریکا در اوایل معاملات اروپا در روز سه‌شنبه کاهش یافت و پس از افزایش‌های اخیر در آستانه‌ی سخنرانی کلیدی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تثبیت شد؛ و این در حالی بود که دلار استرالیا پس از تشدید نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی افزایش یافت.

شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، در ساعت 03:00 به وقت شرقی (08:00 GMT) کمی پائین‌تر از سقف قیمت یک ماه اخیر خود با 0.1% کاهش در سطح 103.445 معامله شد.

لازم به ذکر است که در پی گزارش اشتغال قوی روز جمعه، که معامله‌گران را بر آن داشت تا پیش‌بینی‌های خود را در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مهار تورم افزایش دهند، این شاخص پس از رشد قابل توجه، در حال توقف است.

اکنون همه‌ی توجهات به سخنرانی اواخر روز سه شنبه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در باشگاه اقتصادی واشنگتن معطوف شده است.

تحلیلگران ING در یادداشتی ذکر کردند: «جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی هفته‌ی گذشته، یک سناریوی بالقوه‌ی طلایی را تشریح کرد که در آن تورم بدون افزایش مادی در نرخ بیکاری کاهش می‌یابد. خواهیم دید که او چقدر به این سناریو اعتماد دارد.»

در جاهای دیگر، پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا ضمن اعلام افزایش بیشتر نرخ بهره، نرخ نقدی خود را به میزان 25 واحد پایه افزایش داد، دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) 0.7% افزایش یافت و به 0.6929 رسید.

فیلیپ لو، فرماندار RBA در بیانیه‌ای اظهار داشت: «افزایش بیشتری در نرخ‌های بهره طی ماه‌های آینده مورد نیاز خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که این دوره‌ی تورمی موقتی است و تورم به هدف باز خواهد گشت».

یورو/دلار (EUR/USD) با کاهش 0.1 درصدی در سطح 1.0719 معامله شد؛ یورو در واقع در تلاش برای بهره‌مندی از ضعف دلار بود و در جلسه‌ی قبل به 1.0709 کاهش یافت که کمترین میزان از 9 ژانویه محسوب می‌شود.

داده‌ها در اوایل سه‌شنبه نشان داد که تولید صنعتی آلمان در دسامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و به جای کاهش 0.7 درصدی مورد انتظار، 3.1 درصد نسبت به ماه قبل افت کرد.

پوند/دلار (GBP/USD) پس از سقوط به پایین‌ترین سطح یک ماهه در جلسه‌ی قبل یعنی 1.2006، با 0.1% افزایش به 1.2026 رسید.

دلار/ین (USD/JPY) 0.4 درصد کاهش یافت و به 132.15 رسید، اما این جفت ارز همچنان در نزدیکی بالاترین رقم یک ماهه روز دوشنبه یعنی 132.90 باقی می‌ماند؛ چرا که گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه چه کسی رئیس بعدی بانک مرکزی ژاپن خواهد بود، ادامه دارد و رویترز گزارش داد که نامزدهای جانشینی هاروهیکو کورودا، رئیس فعلی، تا هفته‌ی آینده ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز