۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید محصولات امسال باغبانی کشور/ ۵ درصد ارزآوری کشور مربوط به باغبانی است

۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۱۹:۴۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۴۰۵۴۷
۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید محصولات امسال باغبانی کشور/ ۵ درصد ارزآوری کشور مربوط به باغبانی است
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان تولیدات باغبانی کشور در سال جاری ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و ۵۰ درصد ارزش صادرات و درآمد ارزی مربوط به بخش باغبانی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این که ایران در حوزه امنیت غذایی به موفقیت‌های خوبی دست یافته، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان وزارت امنیت غذایی با وجود مشکلات اقلیمی و با تمام تنگنا‌های اقتصادی، موفق شده علاوه بر تامین نیاز داخلی و امنیت غذایی کشور، ارزآوری خوبی نیز در این حوزه رقم بزند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به درآمد ارزی بالغ بر ۶ میلیارد دلاری حوزه کشاورزی در کشور، علاوه بر تامین نیاز داخلی خاطر نشان کرد: در حوزه باغبانی بخصوص در بخش میوه، سبزی و صیفی در سال جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولیدات این حوزه با وجود حوادث طبیعی مانند سیل و سرمازدگی، افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: با افزایش تولید، میزان تولیدات باغبانی کشور در سال جاری ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و ۵۰ درصد ارزش صادرات و درآمد ارزی مربوط به بخش باغبانی کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما