افتتاح پروژه های مسکن سازی دولت سیزدهم به ایستگاه اردبیل رسید/ تعهدات خانه سازی در حال تحقق است

۱۴۰۱/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۶:۳۷
کد خبر: ۱۴۴۰۶۴۸
افتتاح پروژه های مسکن سازی دولت سیزدهم به ایستگاه اردبیل رسید/ تعهدات خانه سازی در حال تحقق است
یکی دیگر از پروژه های نهضت ملی مسکن افتتاح شد تا ثابت کند دولت سیزدهم در ایفای تعهدات حوزه مسکن سازی عزم جدی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ در راستای تحقق وعده دولت سیزدهم، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان در (15 بهمن‌ماه 1401) به همراه جمعی از اعضای کابینه به شهرستان پرند برای افتتاح مسکن سفر کردند.

در ادامه سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به شهرستان پرند؛ وزیر راه و شهرسازی برای ادامه وعدهای دولت سیزدهم روز گذشته (20 بهمن 1401) به استان خراسان رضوی سفر کردند و یک هزار و 205 واحد مسکونی افتتاح و تحویل صاحبانشان شد.

روز گذشته (4 اسفندماه 1401) همزمان با سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل و با حضور سید حامد عاملی استاندار، سید کاظم موسوی، و صدیف بدری نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، افتتاح 180 واحد مسکونی با اهدای کلید دو واحد مسکونی انجام و همزمان بهره برداری از یک باب را افتتاح کردند.

ساخت و تامین مسکن  در کشور توسط دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه متولی را بر آن داشت تا تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با سایر بخش­‌های دولت با اقدامی مناسب به فراهم کردن بستر تامین مسکن برای مردمان کشورمان بپردازند.

وام-مسکن دولت سیزدهم نیاز موجود برای مسکن را با سیاست‌های مختلفی که در حوزه تسهیل گری در دستور کار دارد که به عنوان یک حرکت مردمی توسط رئیس جمهور و همه اجزای دولت این موضوع را محقق خواهد کرد و البته دولت در حوزه تامین مسکن گام بلندی برداشته است که با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و شرایط اقتصادی کنونی به ثمر رساندن و تامین هزاران واحد مسکونی، امری دشوار خواهد بود. 

همچنین وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور و بررسی پروژه 460 واحدی در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن  در استان اردبیل از زمین هزار هکتاری اختصاص یافته برای ساخت 25 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل نیز بازدید و بررسی کرد.

طرح مسکن 110 واحدی شهرک اندیشه با پنج هزار و 224 متر مربع و 13 هزار و 300 متر مربع زیربنا و با هزینه 792 میلیارد ریال و طرح 70 واحدی خیابان کارگر هم با 2 هزار و 898 متر مربع، هشت هزار و 466 متر مربع زیر بنا با 504 میلیارد ریال آغاز شد.

در روز 4 اسفند 1401 همچنین مسجد امام رضا (ع) کوی وحدت اردبیل با مساحت 11 هزار و 45 متر مربع و 933 متر مربع زیر بنا و با 77 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

تاکنون 102 هزار و 125 نفر در استان اردبیل برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد 35 هزار و 627 نفر تأیید نهایی و 6 هزار و 796 نفر واریز وجه داشته‌اند که برای متقاضیانی که واریز وجه داشته‌اند، زمین مورد نیاز تامین شده است.

همچنین 9 هزار و 240 نفر برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند که برای 2 هزار و 720 واحد از این تعداد، تسهیلات اختصاص یافته است.

مسکن

دولت به تعهدات خود برای ساخت مسکن پایبند است

هادی عباسی‌اصل روز پنجشنبه (4 اسفندماه 1401) در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار نظر کرد: وضعیت ساخت نهضت ملی مسکن در کشور مطلوب است اما باید تلاش شود عملیات اجرایی واحدهای مسکن تسریع شود تا این واحدها در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود.

وی درباره برآورد قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: قیمت تمام شده مسکن بستگی به شرایط دارد به طوری که اگر واحدها بصورت یک طبقه و دو طبقه احداث شود ولو آسانسور هم نیاز نداشته باشد هزینه کمتری خواهد داشت.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه و تقاضای مسکن با مشکلاتی روبروست، گفت: تا سال 1409 برای 24 میلیون جوان که در سن ازدواج هستند باید 12 میلیون مسکن ساخته شود.

در ادامه این گزارش مجموع طرح نهضت ملی مسکن رو به جلو است و برای ساخت مسکن با هزینه کمتر مقرر است بیشتر واحدهای یک طبقه حیاط دار در مناطق مختلف احداث شود چرا که هم ارزان‌تر است و هم سریع‌تر اجرا می‌شود.

یکی از مزایای احداث واحدهای ویلایی این است که اگر متقاضیان توان مالی برای تکمیل آن نداشتند می‌توانند آن را به صورت تدریجی تکمیل کنند.

بیش از 4 میلیون مستاجر در کشور وجود دارد و مستاجران توان مالی برای تامین مسکن ندارند و امید است با اجرای نهضت ملی مسکن، نیاز همه اقشار جامعه تامین شود.

روند عملیات اجرایی واحدهای مسکن در استان اردبیل به طوری است که سالانه 15 هزار و تا چهار سال آینده 60 هزار واحد مسکن در استان اردبیل ساخته می‌شود.

روند اجرای طرح‌ها در کشور با وجود پیگیری‌های رئیس جمهور و روحیه مدیریت و اجرایی وزیر راه و شهرسازی مطلوب است و به نظر می‌رسد نواقصاتی که در ساخت نهضت ملی مسکن وجود دارد به مرور زمان با همت مسئولین کشور رفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز