برداشت سالانه ۳۵۰ هزار تن آبزیان در هرمزگان

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۱۴:۳۲:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۱۷۵۸
برداشت سالانه ۳۵۰ هزار تن آبزیان در هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: سالانه ۳۵۰ هزار تن انواع آبزیان در استان برداشت می‌شود که ۹۰ درصد مربوط به صید و صیادی و ۱۰ درصد نیز در حوزه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت خوب و برای تقویت ذخایر آبزیان، زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان در آب‌های غرب استان ایجاد شده و کار مطالعه احداث این زستگاه‌ها در شرق نیز درحال انجام است.

استاندار هرمزگان صید و توجه به صیادان بومی را از اولویت‌های مهم در هرمزگان دانست و بیان کرد: آمادگی برای حمایت از جامعه صیادی وجود دارد.
وی اظهار کرد: جامعه صیادی باید بر لزوم اتحاد و انسجام و دوری از اختلافات توجه کنند تا بتوانند در قالب اتحادیه استانی حرف‌های خود را بهتر به گوش مسوولان برسانند.

وی ادامه داد: سالانه ۳۵۰ هزار تن انواع آبزیان در استان برداشت می‌شود که ۹۰ درصد مربوط به صید و صیادی و ۱۰ درصد نیز در حوزه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو است.

دوستی اضافه کرد: آماده‌ایم مجوز‌های صیادی اخذ شده را به اتحادیه با شناختی که از صیادان دارد، بدهیم تا نسبت به توزیع مجوز‌ها اقدام کند.
استاندار هرمزگان یادآورشد: همچنین در راستای کمک به صیادان آمادگی داریم تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات صیادی به صیادان اعطا کنیم.
وی با بیان اینکه استان هرمزگان ۶۳ بندرگاه تجاری و صیادی کوچک و بزرگ دارد، تاکید کرد: برای لایروبی این بندرگاه‌ها برنامه ریزی شده تا همه بنادر لایروبی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما