بارش باران و وزش باد از امروز تا چهارشنبه/لزوم احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۱۶:۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۴۴۲۲۸۵
بارش باران و وزش باد از امروز تا چهارشنبه/لزوم احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی طی امروز، فردا و روز چهارشنبه در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه بارشی از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری با بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همراه است و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

این سامانه روز دوشنبه جنوب اصفهان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان را در بر می‌گیرد.

روز سه‌شنبه بارش‌ها در یزد، فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شرق استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات هرمزگان خواهد بود.

امکان لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر بطور محدود در پی بارش‌ها وجود دارد.

همچنین احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر و احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی به عدم توقف در بستر مسیل‌ها و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرده است.

پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها وانجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ضروری است.

احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایرکوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل و پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ برای مقابله با مخاطرات سامانه بارشی انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز