فاز ۱۴ پارس جنوبی افتخار ملی/ چرا عده‌ای سعی در تخریب این دستاورد دارند؟

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۲۳:۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۴۲۷۳۲
فاز ۱۴ پارس جنوبی افتخار ملی/ چرا عده‌ای سعی در تخریب این دستاورد دارند؟
ایرانی‌ترین پالایشگاه پارس جنوبی در سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر، افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری برنا، در سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر، فاز  14 پالایشگاه پارس جنوبی با محصولاتی به ارزش 3.5 میلیارد دلار افتتاح خواهد شد. با افتتاح این پالایشگاه، روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی، جهت تولید بنزین و همچنین 50 هزار میلیون متر مکعب گاز شیرین به صورت روزانه تولید و در مصارف خانگی، نیروگاه‌ها و صنایع، مورد استفاده خواهد گرفت.

شایان ذکر است که تولید سالانه 1 میلیون تن گاز مایع (LPG) و یک میلیون تن اتان، از دیگر تولیدات حاصل از افتتاح فاز 14 پارس جنوبی خواهد بود. به علاوه با طراحی 4 ردیف شیرین سازی گاز غنی به ظرفیت 56 میلیون متر مکعب در روز و تولید روزانه 400 تن گوگرد دانه بندی شده از دیگر مواردیست که با افتتاح فاز 14 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با این حال، برخی افراد و رسانه‌ها سعی دارند این طرح را ناقص جلوه دهند و با القای ناتمام بودند طرح، این دستاورد بزرگ را نادیده انگارند. پیشرفت فیزیکی فاز 14 نزدیک به 95 درصد بوده در صورتی که تمامی فازهای که از ابتدای توسعه میدان پارس جنوبی به افتتاح رسیده‌اند، عمدتا زیر 92 پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

باید به این نکته توجه کرد که فاز 14 پارس جنوبی به همه‌ی تعهدات خود مبنی بر تولید و پالایش گاز به میزان دو میلیارد فوت در روز را پایبند بوده است. در صورتی که در دولت گذشته فازهای 13، 22-23-24 به افتتاح رسید با انبوهی از نواقص (پانچ) روبرو بود که شرکت ملی نفت اقداماتی را در جهت رفع آن‌ها در دست اقدام دارند. همچنین پیمانکار فاز 14 متعهد به رفع پانچ‌ها در یک بازه زمانی مشخص شده بنابراین رفع ایرادات مذکور منافاتی با بهره‌برداری نخواهد داشت.

در آخر باید گفت افتتاح ایرانی‌ترین پالایشگاه پارس جنوبی افتخار بزرگی برای کشور خواهد بود که عده‌ای با سوظن‌های سیاسی اقدام به تخریب این دستاورد بزرگ دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز