رفع ناترازی گاز با بهره برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی/ افتتاح ایرانی ترین فاز پارس جنوبی افتخار بزرگی است

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۰۷:۵۲:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۴۴۶۲
رفع ناترازی گاز با بهره برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی/ افتتاح ایرانی ترین فاز پارس جنوبی افتخار بزرگی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی را رافع مشکل ناترازی گاز در کشور دانست.

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، اظهار داشت: افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی که ایرانی ترین فاز محسوب می شود افتخار بزرگی است که نباید انرا دست کم گرفت زیرا در شرایط سخت تحریمی و با دستان جوانان کشورمان ساخته شده است که قطعا تجارب گران بهایی برای صنعت نفت و گاز دارد.

وی با بیان اینکه ناترازی گاز بحث جدی است که هر سال هم در افزایش می یابد و در ۲ سال اخیر مردم کشورمان را به زحمت انداخت، افزود: حل موضوع ناترازی گاز به تولید و مصرف وابسته است، از یک طرف باید تولید گاز در کشور افزایش یابد و از طرف دیگر باید مصرف بهینه و کنترل شود.

سخنگوی سابق کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فاز ۱۴ پارس جنوبی آثار خود را فصل جاری (زمستان) نشان داد، تصریح کرد: بدون‌شک بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی اتفاق بزرگی است که در حل مشکل ناترازی گاز در کشور مؤثر خواهد بود.

وی گفت: همان‌گونه که در بحث تولید گاز اقدام‌های خوبی انجام شده باید درباره بهره‌وری و مدیرت مصرف گاز و البته دیگر حوزه‌های انرژی هم اقدام‌هایی انجام شود.

به گزارش برنا، پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی سیزدهمین پالایشگاه میدان مشترک پارس جنوبی است و با تکمیل آن دیگر پالایشگاهی برای این میدان مشترک ساخته نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما