سقف شاخص بورس شکسته خواهد شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۰۹:۵۷:۳۸
کد خبر: ۱۴۴۵۶۳۶
سقف شاخص بورس شکسته خواهد شد
یک کارشناس بازار سرمایه نوشت:‌ به شخصه معتقدم ‌فقط چند روز با صعود مجدد و شروع حرکت بزرگ بورس و شکست سقف تاریخی فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدعلی ابراهیمی کارشناس بازار سرمایه طی یادداشتی درباره وضعیت این‌ روزهای بازار بورس نوشت:

جا دارد ابتدا فرارسیدن نیمه‌ی شعبان و ولادت حضرت مهدی(عج) را خدمت تمام مسلمین جهان علی‌الخصوص هموطنان عزیزم تبریک عرض کنم.

طبق تحلیلی که در دی‌ماه خدمت خبرگزاری محترم برنا ارائه داده بودم و کاملاً درست محقق شد، شاخص به بالای 1.800 رسید لذا الان  نوید روزهای بسیار خوب به سهامدارن بورس را می‌دهم.

با توجه به تعویض  دولت در سال ۱۴۰۰ و بی‌اعتمادی که از دولت قبل در بورس اتفاق افتاده بود، کاملاً طبیعی بود که به یک زمان دو ساله بابت اصلاح بسیاری از نماگرهای شاخص  نیاز داریم تا مجدداً بورس بتواند احیا شود و دیدیم که در ۶ماهه‌ی گذشته با توجه به افزایش قیمت دلار، بورس هم به حرکت درآمد.

الان در برهه ای هستیم که دلار مبادلاتی که جایگزین دلار نیمایی شده، می‌تواند سود بسیار سرشاری را نصیب سهامداران کند البته گزارش دلار مبادلاتی قطعا در یکی دو روز تأثیر نخواهد گذاشت بلکه می‌تواند در هر دوره‌ی سه ماهه و بر اساس عملکرد درخشان شرکت‌ها در فروش، سود بسبار بالایی نصیب شرکت‌ها و سهامداران کند و قطعا ارزش‌گذاری بورس کشورمان از لحاظ دلاری را  بالاتر خواهد برد.

لذا پیش‌بینی می‌کنم به روزهای پایانی اصلاح بازارنزدیک شده‌ایم و دوران نوسانی یا اصلاح به دوران شروع صعودهای شارپی و طلایی  تبدیل خواهد شد.

به سهامداران محترم بورس اکیداً توصیه می‌کنم در ۳ماهه‌ی اول سال علی‌الخصوص فروردین و اردیبهشت به فکر نوسان از بورس نباشند که احتمالا از بازار بورس عقب خواهند افتاد.

‌موج پنج صعودی در بورس تشکیل خواهد شد که هر فروشنده‌ای را پشیمان خواهد کرد.

‌الان در موقعیتی هستیم که نهایتاً تا بیست و پنجم اسفند یک سهامدار بخواهد پرتفوی خود را تکمیل کند.

بعد از تاریخ فوق احتمال می‌دهم هر سهمی را باید بالاتر از حد معمول خریداری کرد لذا اگر کسی به تکمیل پرتفوی خود نرسیده، در چند روز آتی این کار را انجام دهد تا سود خوبی از بازار سهام نصیب سهامداران محترم  بورس شود.

پیش‌بینی می‌کنم شاخص بورس تهران سقف تاریخی خود را تا خردادماه بشکند و احتمال اینکه شاخص بالای دو میلیون و پانصد هزار واحد در سال آتی  تثبیت شود، بسیار بالاست.

با توجه به افت قیمت دلار از سقف کاذبی که تشکیل داده بود، احتمال کاهش سنگین قیمت خودرو و همچنین رکود سنگین در بازارهایی چون مسکن و طلا در۶ماهه‌ی آینده‌ی کشور وجود دارد و پول‌های سرگردان و سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت را روانه ی بازار سرمایه خواهد کرد.

تنها بازاری که می‌تواند پاسخگوی بالای سرمایه‌گذاری باشد، بورس است که  بخواهد عقب‌ماندگی خود را درطی دو سال گذشته از بازارهایی چون خودرو، ارز، طلا و مسکن و هر گونه سفته‌بازی جبران کند و پول‌های بازارهای موازی را به سمت خود سوق دهد.

بورس تنها بازار سودده خواهد بود و بازارهای دیگر با ریسک بسیار بالا مواجه خواهند شد. همین موضوع هر سرمایه‌گذاری را دربازارهای رقیب دچار شک و ترس خواهد کرد، بنابراین پول‌های سنگین وارد بازار بورس  شده و محرک صعودی آن خواهند شد.

لذا مجدداً توصیه به سهامدارن کم‌تجربه می‌کنم که به فکر نوسان از بورس در این سه ماهه‌ی اول سال جدید نباشند چرا‌که هر اصلاحی می‌تواند یک اصلاح بسیار کوچک و زودگذر باشد و مجدداً سهام‌ها با صف خرید سنگین مواجه شوند.

به نظر بنده فقط نهایت یک‌هفته نوسان و یا چند روز التهاب به‌خاطر کاهش قیمت دلار در بورس خواهیم دید که هر روز منفی می‌تواند به تکمیل پرتفوی برای صعود آتی کمک شایانی کند.

دربعضی سهم‌ها حتی بیش از ۱۵۰درصد سود نهفته است.

الان در وضعیتی هستیم که فشار فروش برای دلار آغاز شده و بی‌شک به خودرو و طلا سرایت خواهد کرد و تمام این پول‌های سرگردان  قطعاً به بورس واریز خواهند شد. چون بورس یکی از عقب‌مانده‌ترین زمان‌های تاریخی خود را می‌گذراند.

قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها آنقدر ارزنده شده که در تاریخ بورس با توجه به مقیاس کاهش ارزش پولی کشورمان تا کنون دیده نشده است چون سهام ۱۰۰۰تومانی یا هرقیمتی که الان دوسال ونیم است اصلاح قیمتی خورده، با توجه ارزش پول کشورمان چندین برابر قیمت روزش ارزش دارد و فقط یک محرک بسیار بالا (ورود پول) که درحال شکل‌گیری دربازار سهام است، می‌تواند ماه‌ها بورس را سبز نگهدارد.

از طرفی حجم‌های سنگین در بازار هم خود گواه بر خریداران منتظر و گوشه‌نشین است که در دو سال اخیر از بورس کوچ کرده بودند.

به شخصه معتقدم ‌فقط چند روز با صعود مجدد و شروع حرکت بزرگ بورس و شکست سقف تاریخی فاصله داریم.

با توجه به ای‌پی‌اس بالای شرکت‌ها  و پی‌به‌‌ای پایین بازار، این رشد می‌تواند از آخرین روزهای اسفند امسال شروع شود، پس سهامدارانی که تا الان صبوری کردند، چند روز هم صبر کنند و در شروع رالی سبز بورس هم عجله نکنند چون هر اصلاحی سریع جبران خواهد شد و مجدداً به بالای قیمت مقاومتی پیش‌بینی شده خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز