شناسایی عوامل تخلفات و فساد اداری، نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش پرونده‌های تخلفاتی دارد

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۱:۵۵:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۸۱۰۰
شناسایی عوامل تخلفات و فساد اداری، نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش پرونده‌های تخلفاتی دارد
دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری در مراسم آغاز دور تازه فعالیت هیئت رسیدگی به تخلفات اداری گفت: شناسایی عوامل تخلفات و فساد اداری، نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش پرونده‌های تخلفاتی دارد و باید با شناسایی این عوامل، از مرحله برخورد به مرحله پیشگیری در نظام اداری کشور حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی دستافر دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری، در جلسه تکریم و معرفی مسئول قدیم و جدید هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سختی‌های پیش روی فعالیت در حوزه تخلفات اداری، عنوان کرد:«در نظام رسیدگی به تخلفات اداری، در سال جاری روند رسیدگی‌ها در کل کشور را مورد بررسی قرار دادیم تا از میزان تاثیر اقدامات انجام شده مطلع شویم که آیا این برخوردها که تبعات زیادی نیز دارد، باعث کاهش تخلفات و فساد اداری شده است یا خیر؟»

دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری با تاکید بر نقش کمیته سلامت اداری بر کاهش میزان تخلفات و فساد اداری گفت:باید این قرار را بگذاریم که پرونده‌ای منجر به صدور رای نشود، مگر اینکه عامل بروز تخلف در دستگاه شناسایی شود و برای این منظور کمیته سلامت اداری در راستای شناسایی این عوامل نقش تعیین‌کننده‌ای را برعهده دارند. 

دستافر با تاکید بر نقش آموزش در کاهش پرونده تخلفاتی و فساد اداری، افزود: آموزش برای جلوگیری از بروز تخلفات فقط مختص مدیران نیست؛ بلکه آموزش در همه رده‌ها در بدو، حین و انتصابات باید مورد توجه قرار گیرد تا از ضلع برخورد به ضلع پیشگیری برسیم.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی دولت سیزدهم مقابله با فساد است، گفت:مردم به این دولت امید بسته‌اند تا با کاهش تخلفات، فساد هم در دستگاه‌های اجرای کاهش پیدا کند؛ بنابراین بایستی این مسئله را مورد توجه قرار داد که باید با هرگونه تخلفی که سرمنشأ فساد است بدون مماشات، محکم و قاطع برخورد شود. اگرچه درعین‌حال باید از نیروی انسانی به‌عنوان یک سرمایه در دستگاه اجرایی به‌ویژه در وزارت ارتباطات به‌عنوان یک دستگاه تخصصی صیانت کرد و حفظ آبروی افراد را تا پیش از اثبات هرگونه اتهامی موردتوجه قرار داد.

وی افزود:امیدوارم در این دوره با حضور اعضای جدید، آمار پرونده‌های تخلفات به شکل واقعی کاهش پیدا کند. اگر چه رسیدگی به هر پرونده‌ای سرنخی برای کشف یک اشکال در سیستم است که با دنبال کردن این سرنخ‌ها اشکال‌ها، شناسایی و برطرف می‌شود. گاهی اوقات دنبال کردن این سرنخ‌ها می‌تواند منجر به اصلاح یک‌رویه و حتی یک فرایند و یا ساختار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز