پایداری بارش‌ها تا شنبه در بیشتر نقاط کشور

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۰۹:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۴۹۵۲۲
پایداری بارش‌ها تا شنبه در بیشتر نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه دار بودن بارش‌ها تا روز شنبه و ورود سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه به کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور به تشریح وضعیت آب و هوای امروز پنجشنبه ۲۵ اسفند پرداخت و اظهار کرد: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، نواحی سواحل دریای خزر، مازندران، گیلان، گلستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، زنجان، البرز، تهران، قزوین، مرکزی، سمنان ، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران گاهی به شکل رعد و برق و در مناطق مستعد، بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا در استان‌های ساحلی خزر، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، مناطق شرقی و ارتفاعات سمنان، بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، قزوین، شمال سیستان و بلوچستان، البرز و تهران بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

گودرزی تصریح کرد: روز شنبه نیز بارش‌های پراکنده در استان‌های گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوب و شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه‌دار خواهد بود و پس از آن این سامانه بارشی کشور را ترک خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه هفته آتی خبر داد و گفت: این سامانه بارشی ابتدا استان‌های غرب و شمال غرب کشور را در بر خواهد گرفت و سپس از روزهای بعد در دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی جنوب غرب، غرب سواحل خزر و مرکز کشور ادامه خواهد داشت که این بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت کولاک برف خواهد بود.

به گفته گودرزی باتوجه به شدت بارش های امروز، در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی‌، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان شاهد آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان امروز تهران را بارانی، گاهی همراه با افزایش وزش باد و احتمال بارش پراکنده تگرگ در برخی مناطق پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما ۱۸ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما