تقاضای جهانی آب شیرین

۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۱:۴۱:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۲۳۱۹
تقاضای جهانی آب شیرین
سازمان ملل اعلام کرد که ما با یک بحران بی‌سابقه آب مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی آب شیرین تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ درصد از عرضه باشد و انسان‌ها باید به طور جمعی اقدامی برای متوقف کردن بحران قریب الوقوع آب انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سازمان ملل اعلام کرد که ما با یک بحران بی‌سابقه آب مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی آب شیرین تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ درصد از عرضه باشد و انسان‌ها باید به طور جمعی اقدامی برای متوقف کردن بحران قریب الوقوع آب انجام دهند.

شواهد علمی این است که ما با بحران آب مواجه هستیم. ما از آب استفاده نادرست می‌کنیم، آب را آلوده می‌کنیم و کل چرخه هیدرولوژیکی جهانی را با توجه به تغییرات اقلیمی تغییر می‌دهیم.

براساس گزارش نشریه گاردین، دولت‌ها باید یارانه‌های کشاورزی برای استخراج و استفاده بیش از حد از آب را متوقف کنند. عملیات صنایع سنگین مانند معدن و تولید نیز باید تحت نظر باشد.

نویسندگان گزارش خاطرنشان کردند که آب باید به عنوان یک کالای مشترک توسط کشورها مدیریت شود، زیرا بیشتر آنها برای منابع ضروری به یکدیگر وابسته هستند و آلودگی و استفاده بیش از حد از منابع، آب جهان را تهدید می‌کند.

در این گزارش آمده است که آب پاک و کافی برای همه جمعیت‌های آسیب‌پذیر همچنین احیای تالاب‌ها، منابع آب زیرزمینی کاهش‌ یافته و سایر سیستم‌های آب شیرین نیز باید در اولویت قرار گیرند.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز