قیمت جهانی طلا امروز شنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۰۹:۵۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۲۵۳۸
قیمت جهانی طلا امروز شنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۹۷۸ دلار و ۲۱ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قیمت طلا پس‌از یک هفته بی‌ثبات کاهش یافت. ترس از گسترش بحران بانکی تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را به بیش از 2000 دلار رسانده بود. احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هم از قیمت این فلز گران‌بها حمایت کرده‌است.

 شاخص دلار حدود 0.6 درصد بالا رفته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.76 درصد کاهش به 1978 دلار و 21 سنت رسید.

 بالا رفتن ارزش دلار، بهبود بازار سهام و افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران از عوامل کاهش قیمت طلا بوده‌است. اما تحلیلگران انتظار دارند این فلز گران‌بها همچنان از تحولات عظیمی که رخ می‌دهد سود ببرد.

 اقدامات انجام‌شده برای حل بحران بانکی ترس از گسترش این بحران را کاهش و طلا را در آستانه اولین کاهش هفتگی طی یک‌ماهه گذشته قرار داده است. قیمت طلا در روز دوشنبه به بیش‌از 2000 دلار رسید، یعنی بالاترین رقم طی یک‌سال گذشته.

 اما سهام بانکی دوباره سقوط کرده است. بانک‌های بزرگ اروپا مانند دویچه و یو‌بی‌اس به‌خاطر نگرانی در مورد عدم توانایی بانک‌های مرکزی جهت مهار بدترین شوک بخش بانکی از زمان بحران مالی 2008 آسیب دیده‌اند.

 تحلیلگران عقیده دارند هر گونه نگرانی درمورد کاهش سرمایه بانک‌های آمریکا می‌تواند باعث افزایش دوباره قیمت طلا شود.

 بانک مرکزی آمریکا در این هفته نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد و اعلام کرد این روند احتمالاً متوقف می‌شود.

 قیمت نقره امروز با 0.36 درصد افزایش به 23 دلار و 34 سنت رسید و پلاتین با 0.53 درصد کاهش 984 دلار و 30 سنت معامله می‌شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه