روزهای خوب طلا /رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۹:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۲۶۸۵
روزهای خوب طلا /رکوردشکنی جدید بیت‌کوین
پنج شنبه قیمت جهانی اونس طلا برای دومین روز متوالی رشد قیمتی بیش از 1 درصدی را به ثبت رساند و برای ساعاتی در روزی که گذشت به بالای مرز 2 هزار دلاری نیز صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قیمت هر اونس طلا در ساعات پایانی روز پنج شنبه با افزایش 1.4 درصدی فاصله ای 3 دلاری با مرز 2 هزار دلاری داشت. مهم ترین دلیل افزایش نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی سیگنال فدرال رزرو مبنی بر پایان چرخه انقباضی توسط این نهاد بود.

همین موضوع نیز سبب شده بود تا نرخ سود اوراق قرضه آمریکا نیز کاهش پیدا کند و این موضوع نیز جاده صاف کن طلا برای رسیدن به مرز مهم 2 هزار دلاری بود.

فدرال رزرو روز گذشته در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را به میزان 25 صدم درصد افزایش داد. با اینکه بازارها احتمال توقف افزایش نرخ بهره را در همین جلسه می دادند و افزایش نرخ بهره شوک منفی به بازارها وارد کرد، اما سیگنال بانک مرکزی آمریکا مبنی بر احتمال توقف رشد نرخ بهره سبب رشد قیمت فلز زرد شد.

تحلیل گران بر این باورند که اگر فدرال رزرو در عمل سیاست انقباضی خود را متوقف کند، این موضوع می تواند چرغ سبز مهمی به طلا باشد. دلیل اول اینکه طلا به نرخ بهره حساس است و این موضوع مستقیما خبر صعودی برای طلا محسوب می شود، و دوم اینکه در این حالت احتمال افزایش مجدد تورم در آمریکا نیز وجود دارد، و طلا نیز در مواقع تورمی با افزایش تقاضا مواجه می شود.

بیت کوین نیز که روز چهارشنبه با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز مجددا به روند صعودی خود بازگشت و با افزایش قیمت بیش از 3 درصدی مجددا به کانال 28 هزار دلاری بازگشت. قیمت 29 هزار و 760 دلاری که امروز بیت کوین به ثبت رساند رکورد قیمتی 9 ماهه جدید بزرگ ترین رمزارز جهان به حساب می آید.

اتریوم نیز امروز بیش از 5.5 درصد افزایش قیمت داشت، و پس از یک روز وارد کانال 1800 دلاری شد. قیمت 1852 دلاری امروز اتریوم نیز سقف جدید قیمتی 7 ماهه این رمزارز بود. رمزارزها نیز در صورت توقف افزایش نرخ بهره روزهای صعودی در پیش رو خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه