ورود سامانه بارشی از غرب به کشور/ هشدار سیلاب برای خوزستان، کرمانشاه و کردستان

۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۰۹:۴۷:۴۴
کد خبر: ۱۴۵۲۸۷۳
ورود سامانه بارشی از غرب به کشور/ هشدار سیلاب برای خوزستان، کرمانشاه و کردستان
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از غرب به کشور، نسبت به شدت بارش‌ها در خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی کشور افزود: امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به‌تدریج در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، بوشهر، فارس، اصفهان و یزد، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش‌های امروز را در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و شمال‌غرب فارس پیش‌بینی کرد و گفت: در این مناطق، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و حتی در مناطق مستعد ریزش تگرگ را نیز انتظار داریم. در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و شرق لرستان، بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی شده است.

نقشینه از کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دما برای امروز در جنوب غرب و غرب خبر داد و اضافه‌کرد: فردا سامانه بارشی به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی، در سایر مناطق کشور فعال است. شدت بارش فردا در شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان پیش‌بینی شده که برای آن مناطق هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

وی برای سه‌شنبه در کل کشور ابرناکی و بارش را پیش‌بینی کرد و افزود: بعدازظهر سه‌شنبه در نیمه غربی کشور به‌تدریج از بارش‌ها کاسته می‌شود و دما در این مناطق افزایش می‌یابد. چهارشنبه در نیمه شرقی کشور در استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان، رگبار باران و وزش باد خواهیم داشت. در مرکز و نوار شرقی کشور جو آرام و پایدار پیش‌بینی شده است و روند افزایش نسبی دما در این مناطق رخ می‌دهد. این سامانه بارشی چهارشنبه بهتدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین در روز چهارشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر و اردبیل افزایش موقت دما پیش‌بینی کرد.

به گفته وی، با عبور موج دیگری از شمال‌غرب کشور، چهارشنبه در مناطقی از استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، وزش باد شدید می‌شود و افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

نقشیینه افزود: پنجشنبه علاوه بر استان‌های واقع در شمال‌غرب، با نفوذ جریانات شمالی، سواحل دریای خزر بارش خواهند داشت و در اردبیل، گیلان و مازندران بارش‌ها آغاز می‌شود. جمعه نیز گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در ارتفاعات بارش پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بعدازظهر امروز و فردا شمال و مرکز خلیج‌فارس مواج می‌شود. سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، ‌تنگه‌هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

نقشینه ادامه داد: امروز برای تهران افزایش ابر، رگبار باران و احتمال رعدوبرق وجود دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۰ و فردا ۱۶ درجه خواهد شد. فردا تهران ابری و رگبار باران خواهد داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: فردا شب تهران رگبار باران، گاهی رعدوبرق خواهد داشت و سه‌شنبه آسمان تهران نیمه ابری پیش‌بینی شده است و چهارشنبه و پنچشنبه تهران صاف خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه