با کاهش شدید دما روبرو هستیم/ کشاورزان برای مقابله با خسارات احتمالی آماده باشند

۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ۱۱:۰۵:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۴۸۳۰
با کاهش شدید دما روبرو هستیم/ کشاورزان برای مقابله با خسارات احتمالی آماده باشند
مدیرکل مدیریت بحران وکاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: با کاهش شدید دما با دو مسئله سرمازدگی و یخ زدگی روبرو هستیم که کشاورزان برای مقابله با خسارت‌های احتمالی باید آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین آهنی مدیرکل مدیریت بحران وکاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما در ۲۲ استان و ادامه بارندگی‌ها در برخی استان‌ها تصریح کرد که در چنین مواقعی با دو مسئله سرمازدگی و یخ زدگی روبرو هستیم که کشاورزان برای مقابله با خسارت‌های احتمالی باید آماده باشند.
آهنی افزود: ۸۶ درصد خسارت‌هایی که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی متحمل می‌شویم مریوط به باغات هست که مراقبت و پیشگیری یکی از گام‌های اساسی و موثر در کاهش خسارت خواهد بود.
به گفته آهنی معمولا در مناطقی که دما حدود یک تا سه درجه بالای صفر است با مسئله سرمازدگی و در برخی مناطق که دما زیر صفر می‌رود با پدید ه یخ زدگی در باغات مواجه خواهیم شد و در این زمینه اطلاع رسانی در استان‌ها تا سطح بهره برداران باغات و مزارع کشاورزی انجام شده است.
مدیرکل مدیریت بحران وکاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: در رویارویی با دو مسئله سرمازدگی ویخ زدگی به کشاورزان توصیه شده است که در زراعت وباغات از کود‌های کلورید و پتاسیم ۶۰ درصد که دارای پتاس بالا هست استفاده کنند که به صورت پودری و گرانولی در بازار موجود است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز