افزایش ۸۲ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر

۱۴۰۲/۰۱/۱۵ - ۱۶:۴۱:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۶۱۵۸
افزایش ۸۲ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر
مدیرکل دفتر مدیریت امور صید و صیادی گفت: از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی تا دهم فروردین ماه سال جاری ۵ هزار و ۹۰۰ تن از این گونه صید شده که در مقایسه با مدت مشابه گذشته از رشد ۸۲ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا عباسپور نادری مدیرکل دفتر مدیریت امور صید و صیادی اظهار داشت: از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی تا دهم فروردین ماه سال جاری ۵ هزار و ۹۰۰ تن از این گونه صید شده که در مقایسه با مدت مشابه گذشته از رشد ۸۲ درصدی برخوردار است.
عباسپور نادری افزود: افزایش صید ماهیان استخوانی به تفکیک استانی شامل افزایش ۶۹ درصدی در استان گیلان با صید ۲ هزارو ۳۹۸ تن، افزایش ۹۸ درصدی در مازندران با صید ۳ هزارو ۳۲۳ تن و افزایش ۴۲ درصدی در استان گلستان با صید ۲۷۸ تن را نشان می‌دهد.
نادری خاطرنشان کرد: ماهی کفال از افزایش در میزان صید برخوردار بوده است به گونه‌ای که امسال ۳ هزار و ۸۰ تن ماهی کفال صید شد که در مقایسه با صید سال گذشته که هزار و ۲۲۲ تن بوده از افزایش ۱۵۲ درصدی برخوردار است.

مدیرکل دفتر مدیریت امور صید و صیادی همچنین ادامه داد: سال گذشته هزار و ۶۸۳ تن ماهی سفید صید شد که این رقم در سال جاری به ۲ هزار و ۶۱۲ تن رسیده است که از افزایش ۵۵ درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما