بیش از ۲۱۷ هزار بازدید حاصل یک ماه اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی

۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - ۱۰:۴۴:۵۲
کد خبر: ۱۴۵۸۵۰۶
بیش از ۲۱۷ هزار بازدید حاصل یک ماه اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی
گزارش بازرسی طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان طی ایام اجرا از 14 اسفند 1400 تا 13 فروردین 1401 اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به دنبال اجرای طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان  که از 13 اسفند سال 1401 کلید خورده بود و هم اکنون نیز ادامه دارد، گزارش تجمیع حاصل شده بازرسی از اجرای این طرح تا پایان نوروز (13 فروردین) حاکی از بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار بیش از یک میلیون راس گوسفند و بره به وزن بیش از20 هزار تن است.

این در حالی است که در همین بازه زمانی، به تعداد 104 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش به وزن 23 هزار تن نیز در مرحله کشتار از سوی همکاران سازمان دامپزشکی کشور بازرسی و نظارت شده است. 

همچنین بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار بیش  از 95 میلیون قطعه طیور به وزن بیش از 184هزارتن از دیگر خدمات همکاران ادارات کل دامپزشکی استان‌ها بوده که در مجموع میزان وزن لاشه‌های ضبطی در بین تمام این بازرسی‌ها نیز بالغ بر 120 تن دام و 700 تن  طیور بوده است.

بنابراین گزارش، در زمینه عملیات نظارت بهداشتی بر «تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی» در همین مدت زمان نیز اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته است که 217 هزار بازدید انجام شده از انواع واحدهای عرضه، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی و کشتارگاههای دام و طیور، حاکی از تعدّد عملیات صورت گرفته بر اساس تکلیفی ملی است که طرح تشدید نظارت بهداشتی بر عهده همکاران سازمان دامپزشکی کشور در اقصی نقاط کشور بر عهده دامپزشکان طی ایام نزدیک به نوروز 1402 و پس از آن قرار داده است.

بر اساس میزان بازدید فوق، 15 هزارمورد غیربهداشتی ملاحظه گردیده. و در این میان بر حسب رسالت حرفه‎‌ای و اخلاقی دفاع از بهداشت و سلامت عمومی جامعه نیز 191 مورد واحد غیر بهداشتی مشاهده شده جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی گردیده است.

طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از 13 اسفندماه  سال گذشته آغاز شده و تا پایان روز عید سعید فطر تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز