تداوم رگبار باران و رعد و برق در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید در مرکز، شمال‌ غرب البرز

۱۴۰۲/۰۲/۰۱ - ۱۱:۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۴۶۳۵۵۰
تداوم رگبار باران و رعد و برق در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید در مرکز، شمال‌ غرب البرز
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید در مرکز، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز از تداوم رگبار باران و رعدو برقی در برخی استان‌ها خبر داد.

به  گزارش خبرگزاری برنا؛ امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان و کرمانشاه، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، فردا در بیشتر مناطق کشور جو پایدار است و روز یکشنبه در مناطقی از اصفهان، یزد، خراسان‌شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز شرقی و دوشنبه برای آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: وضعیت بارش‌ها همراه با رگبار و رعدو برق، سه شنبه در شمال‌غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شرق کشور تداوم دارد.

نقشینه افزود: با توجه به جریانات گرم و جنوبی در پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از کرمان، فردا تا سه‌شنبه در مناطقی از یزد، دوشنبه و سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان، و شمال فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته وی، سرعت وزش باد امروز و فردا در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش خواهد یافت و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز افزایش سرعت وزش باد، شرق و شمال‌شرق کشور را دربرمی‌گیرد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز در استان‌های ساحلی خزر، افزایش دما و وزش بادهای جنوبی پیش‌بینی شده که از فردا نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوای در این مناطق کاهش خواهد داد.

نقشینه گفت: برای تهران امروز افزایش وزش باد پیش بینی شده و آسمان نیز نیمه ابری است که وزش باد شدید در اوایل شب احتمال وزش باد را در جنوب پایتخت افزایش می‌دهد، همچنین فردا هم آسمان این استان نیمه ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد وخیزش گردوخاک است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز