گام‌های مثبت وزیر صمت در بخش صنعت و معدن / انتقاد از وزیر صمت در این شرایط پاک‌کردن صورت مساله است

۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۶:۰۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۶۶۶۵۳
گام‌های مثبت وزیر صمت در بخش صنعت و معدن /  انتقاد از وزیر صمت در این شرایط پاک‌کردن صورت مساله است
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به گام‌های مثبت وزیر صمت در بخش صنعت و معدن، استیضاح وزیر صمت را تحمیل هزینه‌های جدید به کشور دانست و گفت: حل مشکلات حوزه صنعت و بازار خودرو، تغییر در وزارت صمت نیست و انتقاد از وزیر صمت در این شرایط پاک‌کردن صورت مساله است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «آرمان خالقی» ضمن با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست، افزود: با توجه به محدوده و چارچوب اختیارات وزارت صمت معتقدم که وزیر صمت کارنامه نسبتاً خوبی را در این مدت داشته و عملکرد وی در حوزه صنعت و معدن قابل قبولی است.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز نمایندگان از اقدامات احساسی؛ تصریح کرد: متاسفانه نمایندگان برای پاسخ گویی به گلایه‌مندی در افکار عمومی می‌خواهند سیاست‌هایی که در حوزه‌ای دیگر اتفاق افتاده و وزارت صمت اختیاری برای آن نداشته است را به وزیر صمت نسبت دهند و با استیضاح و تنبیه و تغییر وزیر، اعلام کنند که مجلس به وظایف خود عمل می‌کند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه علت استیضاح وزیر صمت بیش از همه به نحوه علمکرد وی در صنعت خودرو باز می‌گردد و نمایندگان در سایر بخش‌های مرتبط به وزارت صمت ایرادی وارد نکردند، گفت: با استیضاح وزیر صمت، صنعت خودرو مدیون سایر بخش‌های اقتصادی کشور خواهد بود.

خالقی تصریح کرد: بررسی کارنامه و عملکرد هر فردی در هر حوزه‌ای که مسئولیت دارد باید در مورد فعل و ترک فعل آن شخص انجام و قضاوت شود و بر اساس نمره ای که کسب می‌کند قبول و یا رد صلاحیت شود در حالی که نمایندگان مجلس در جریان پی گیری طرح استیضاح وزیر صمت هر مساله و مشکلی در بخش‌های مختلف صنعتی را از چشم وزیر صمت می‌بینند در صورتی که ابتدا باید تفکیک کنند که مشکل فلان بخش صنعتی اصولاً جزء شرح وظایف و حدود و اختیارات شخص وزیر است یا خیر؟

وی با اشاره به طرح مشکلاتی در حوزه کیفیت و قیمت خودرو افزود: در حوزه کیفیت خودرو باید زنحیره ارزش خودرو را بررسی کرد و کل این زنجیره از تامین مواد اولیه داخلی تا سایر قطعات و خط تولید و حتی نیروی انسانی را دید و برای هر یک سهمی در کیفیت خودروها در نظر گرفت.

به گفته این مقام و فعال صنعتی در سالهای اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی، تورم و از سویی تحریم و سیاست‌هایی که در بخش واردات خودرو و قیمت گذاری دستوری در چند سال اخیر اعمال شده، بازار خودرو شاهد وضع موجود و شکاف قیمتی و انبوهی از تقاضای کاذب است که عمدتاً ناشی از مشکلات اقتصادی است و وزارت صمت نقش چندانی در آن ندارد.

خالقی در پایان و در ارزیابی عملکرد وزیر صمت با تاکید بر اینکه هیچ مدیر کاملی نیست و همه ایردات و اشکالاتی دارند اضافه کرد: فاطمی امین وزیر صمت از مدیرانی که از بدنه وزارت صمت انتخاب شده است و شخصیت و عملکرد متعادل و منطقی تاکنون در مسئولیت‌های مختلف داشته است البته ممکن در برخی تصمیماتی که باید گرفته شود و یا انتصاب برخی مدیران، افراد شایسته ای انتخاب نکرده است اما آن چه مجلس در طرح استیضاح به عنوان ایراد مطرح می‌کند مربوط به این مواردی نیست بنابراین نمایندگان مجلس با استیضاح وزیر صمت در حال تحمیل هزینه‌های جدیدی به جامعه و اقتصاد کشور هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز