احتمال اختلال در پروازها به دنبال مخاطرات جوی/خطر سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و مستعد

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۱۷:۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۴۷۱۱۸۱
احتمال اختلال در پروازها به دنبال مخاطرات جوی/خطر سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و مستعد
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی طی امروز تا روز پنجشنبه خبر داد که احتمال اختلال در پروازها را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی موجب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، گردوخاک در نقاط مستعد و تگرگ در برخی نواحی استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه در استان‌های تهران و البرز می‌شود.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در کردستان، مرکزی، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، نیمه غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، قم، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران، گلستان و سمنان برقررا خواهد شد و روز پنج‌شنبه نیمه شمالی خراسان رضوی و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد.

تشدید بارش‌ها موجب لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و مستعد از دیگر مخاطرات این سامانه است.

هموطنان در این شرایط باید از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی همچنین به احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع توصیه کرده است.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز