عملیات اجرایی لوله‌گذاری انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور آغاز شد

۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - ۱۵:۴۷:۰۹
کد خبر: ۱۴۷۴۷۷۵
عملیات اجرایی لوله‌گذاری انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور آغاز شد
وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت 8 درصدی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور گفت: این طرح عظیم که به پیشرفت 8 درصدی رسیده است، امروز عملیات لوله گذاری آن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری برنا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، که در سفر به استان سیستان و بلوچستان سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری را همراهی می‌کند، در گفت‌و‌گوی زنده رسانه ملی اظهار داشت: امروز در حوزه آب، طرح‌های قابل توجهی مورد بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی قرار گرفت که طرح بسیار مهم سد کهیر از جمله آن بود.
وزیر نیرو ادامه داد: عملیات آبگیری سد کهیر که یک سد مخزنی با ظرفیت 345 میلیون مترمکعب است، امروز به طور رسمی آغاز شد و اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، حجم این سد معادل حجم سد امیرکبیر شهر کرج به اضافه دو برابر حجم سد لتیان است.

محرابیان با بیان اینکه این سد قادر خواهد بود آب شرب منطقه و آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت را تامین کند، یادآور شد: این سد به مدت 6 سال متوقف مانده بود که عملیات اجرایی آن شروع شد و با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است. اردیبهشت امسال خوشبختانه با سیلابی که وارد منطقه شد، آبگیری سد صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در استان سیستان و بلوچستان طرح جهاد آبرسانی برای تامین آب شرب سالم و پایدار 1750روستا در حال اجرا است که اجرای طرح در برخی روستاها به مرحله بهره‌برداری رسیده است و امروز با حضور رئیس جمهور، طرح‌های آبرسانی 155 روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
محرابیان افزود: این روستاها در 19 شهرستان واقع هستند که برخی، در نقاط دور دست و مرزی قرار دارند و تاکنون کمتر از مواهب توسعه برخوردار بوده‌اند.

وزیر نیرو ابراز امیداورای کرد اجرای طرح جهاد آبرسانی با سرعتی بیش از گذشته ادامه پیدا کرده و آبرسانی این روستاها تا پایان دوره فعالیت دولت سیزدهم تکمیل شود.
محرابیان همچنین گفت: عملیات لوله‌گذاری طرح عظیم انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی امروز آغاز شد، عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته آغاز شده است و امروز دارای پیشرفت 8 درصدی استَ. این طرح به منظور تامین آب شرب و صنعت استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی  و در ادامه خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه اقدامات لازم برای مسیرسازی‌ها و تامین لوله به خوبی پیش رفته و سازه آبگیر هم دارای پیشرفت 60 درصدی است. تلاش می‌کنیم این طرح را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.

محرابیان عملیاتی شدن طرح تبادل برق بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را نیز در این سفر مورد اشاره قرار داد و افزود: عملیات احداث خط انتقال و پست برق در مدتی کوتاه اجرایی شد. در واقع قرارداد اجرای این خط در سال گذشته با وزیر انرژی پاکستان امضا شده بود و در مدتی کوتاه این خط در پاکستان اجرا و امروز توسط رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز