اجتهادی: برنامه‌ای برای برگزاری حراج حضوری کالاهای اموال تملیکی نداریم | زمان مزایده خودروهای سواری اعلام شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۴:۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۴۷۹۰۶۶
اجتهادی: برنامه‌ای برای برگزاری حراج حضوری کالاهای اموال تملیکی نداریم | زمان مزایده خودروهای سواری اعلام شد
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سامانه حراج خرده‌فروشی برخط رونمایی شد که با حرکت به سمت الکترونیکی شدن حراج‌ها، برنامه‌ای برای برگزاری حراج حضوری کالاهای اموال تملیکی نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سید عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی روز یکشنبه در آیین رونمایی از سامانه حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی، اظهار داشت: از ابتدای سال ١۴٠٢ تا کنون حراج حضوری نداشته‌ایم و در برنامه این سازمان نیز حراج حضور وجود ندارد، مگر اینکه موارد استثنایی باشد.

وی افزود: شفافیت، ایجاد رقابت و حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها مهم‌ترین دستاورد حراج خرده‌فروشی برخط است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب و موثر این سازمان رونمایی از سامانه حراج خرده فروشی است که این امر همواره مطالبه وزیر امور اقتصاد و دارایی بود.

اجتهادی با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق گفت: از سال ١۴٠١ این قانون اصلاح شده است و مقرر شد این سامانه خرده فروشی را راه‌اندازی کنیم ما در سازمان اموال تملیکی معطل موضوع تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون نشدیم و اقدام به راه‌اندازی سامانه کردیم.

وی عنوان کرد: آیین‌نامه‌های اجرایی اصلاح این قانون فردا در جلسه کمیسیون لوایح دولت مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با سازمان اموال تملیکی همکاری کرد گفت: بعد از اقدامات آزمایشی و تستی حراج‌ها در سامانه الکترونیک دولت برگزار می‌شود این سامانه برخط خودرو فروشی در دل سامانه تدارکات دولت است تا نظارت‌ها بر آن صورت گیرد.

اجتهادی ابراز داشت: از امروز با رونمایی از سامانه تکلیف قانون را اجرایی کرده باشیم ضمن اینکه سامانه حراج خورده فروشی را داشتیم که شفافیت و نظارت‌ها بر آن وجود نداشت که با این سامانه سیستم حراج حضوری را محدود می‌کنیم. این سامانه در تنظیم بازار نقش مهمی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام افراد جامعه می‌توانند در سامانه برای خرید کالا شرکت کنند گفت: تمام فرایند این سامانه رایگان است، ٢ ماه رونمایی سامانه را به عقب انداختیم تا مشکل ودیعه گذاری حل شود نباید مبالغ ودیعه مدت‌زمان زیاد در حساب باقی بماند در صورت برنده نشدن حداکثر ٢۴ ساعت دیگر به حساب شرکت‌کنندگان برمی‌گردد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز