عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

برای تسهیل کسب و کار باید مجوزهای هم عرض کاهش یابد/ نیازمند اعتماد به بخش خصوصی هستیم

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۱۲:۰۳:۰۲
کد خبر: ۶۴۲۹۱۴
برای تسهیل  کسب و کار باید مجوزهای هم عرض کاهش یابد/ نیازمند اعتماد به بخش خصوصی هستیم
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:جهت تسهیل روند کاری مردم باید به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد اعتماد کنند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا زهره وندی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص تسهیل کسب و کار در کشور گفت: در چند سال گذشته برای تسهیل کسب و کار در کشور برنامه ریزی و تلاش هایی انجام شد ولی متأسفانه این تلاش ها  به ثمر نرسیده است زیرا  مملکت نیازمند قوانین متناسب با این تسهیلات است. باید در بحث مجوزهای کسب و کار فضای اعتماد به بخش خصوصی در کشور ایجاد بشود.

وی در ادامه افزود: باید برخی از مجوز ها را در  اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و دولت در بیشتر موارد نقش ناظر را ایفا کند و فقط نظارت داشته باشد.  ما جزو کشورهایی هستیم که رتبه پایینی در رنکینگ جهانی سهولت کسب و کار داریم در صورتی که باید بهتر  از این باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های مشترک با نهاد های مختلف به منظور بهبود فضای کسب و کار  با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: در تمام جلساتی که نمایندگان اتاق بازرگانی شرکت کردند نظریه بخش خصوصی به صورت مکتوب اعلام شده ولی ما فعلا شاهد انجام فقط 5 درصد آن هستیم. نظام دولتی و تصمیم گیری ما به گونه ای است که خیلی کم از بازوهای مشورتی خود استفاده می کند.

وی در خصوص وجود 8900 نوع سرویس اخذ مجوز برای آغاز کسب و کار  ر کشور گفت: برای سهولت ایجاد کسب و کار باید مجوزهایی که  محدودیت و مزاحمت ایجاد می کند را کنار بگذارند.مجوزهای هم عرض باید کاهش یابد و همچنین تعدادشان محدودتر شود.

زهره وندی با  بیان این نکته که «برخی از امور در اختیار دولت نیست و ما نباید فقط از دولت انتظار حل مشکل را داشته باشیم» گفت: جهت تسهیل روند کاری باید به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد اعتماد کرد و این اعتمادسازی از طریق دولت باید ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز