لایحه بودجه سال ۹۷

اختصاص ۲۳۰ هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۲:۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۴۷۴۱۸
اختصاص ۲۳۰ هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی
دولت در لایحه بودجه سال 97، 230 هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی اختصاص داده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ براساس بودجه ۹۷ در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم، و همچنین  معطـوف کردن پرداخـت یارانـه نقدی بـه خانوارهای نیازمند به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۷ از محل منابع سازمان هدفمند سازی یارانه ها تا مبلغ ۳۷۰ هزار میلیارد ریال را به شرح ذیل هزینه کند.

بر این اساس، ۲۳۰ هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها اختصاص یافته است، همچنین ۷۰ هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده برای کاهش فقر مطلق در خانوارهای هدف است که از طریق افزایش پرداخت به خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از خط حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است، انجام می‌شود.

بر اساس بودجه ۹۷ مبلغ ۳۷ هزار میلیارد ریال از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و سلامت اختصاص می‌یابد و یارانه نان و خرید تضمینی گندم ۳۳ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

در سال ۱۳۹۷ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ضمن تغییر نام به صندوق رفاه اجتماعی و اصلاح اساسنامه از جهت موضوع، ساختار و دیگر ابعاد به‌منظور انجام مأموریت جدید تحت نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار خواهد گرفت و اموال و داراییهای سازمان مزبور به صندوق رفاه اجتماعی تعلق خواهد داشت. اصلاح اساسنامه صندوق مذکور به‌پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز