در آخرین شنبه پاییزی صورت گرفت؛

صعود هفت شاخص بورس/عبور شاخص بورس از ۹۴ هزار واحد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۴:۵۵:۵۴
کد خبر: ۶۵۰۰۴۰
صعود هفت شاخص بورس/عبور شاخص بورس  از ۹۴ هزار واحد
در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس توانست در ادامه رکورد شکنی های مداومش امروز هم از مرز 94 هزار واحدی عبور کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در معاملات امروز شاخص بورس با رشد یک هزار و 322 واحدی به رقم 94 هزار و 606 واحد رسید.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 203 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر 2 هزار و 733 میلیارد ریال بود و در 73 هزار و 20 نوبت معاملاتی انجام شد.

امروز همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل یک هزار و 322 واحد رشد کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 892 واحد و 3 هزار و 69 واحد صعودی شدند.

امروز گروه های فلزات اساسی، چند رشته ای و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، توسعه معادن روی ایران، لوله و ماشین سازی ایران، سرمایه گذاری غدیر، ذغال سنگ نگین طبس، ملی صنایع مس ایران و تاپیکو بود.

در مقابل نمادهای سیمان دشتستان، بیمه دانا، سیمان بهبهان، محورسازان ایران خودرو، کاشی پارس و توسعه صنایع بهشهر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذران بورسی امروز برای خرید سهام گل گهر، ملی مس، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کارتن ایران، واحدهای صندوق امین یکم و حق تقدم ملی مس بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل سهام سیمان اصفهان، پارس دارو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله بیش از 124 میلیون حجمی به ارزش 351 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز