آخرین معاملات تالار شیشه ای؛

بورس دوباره به مدار صعودی بازگشت

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۵:۰۹:۳۷
کد خبر: ۶۶۶۳۶۷
بورس دوباره به مدار صعودی بازگشت
شاخص بورس امروز (دوشنبه) با رشد 407واحدی دوباره به مدار صعودی بازگشت و در جایگاه 98 هزار و 628 واحدی قرار گرفت

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در معاملات امروز، گروه مرتبط با پتروشیمی ها و شیمیایی ها در صدر توجه بازار سرمایه بودند به طوری که معاملات مثبت این گروه، تاثیر مثبت بر شاخص داشته و باعث رشد آن شد.

بر این اساس نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، جم (پتروشیمی جم)، فملی (ملی صنایع مس)، شخارک (پتروشیمی خارک)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) در معاملات امروز با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجای گذاشتند، در مقابل، وبملت (بانک ملت)، خساپا (سایپا) و ومعادن (توسعه معادن و فلزات) بالاترین تاثیر منفی را داشتند.

در معاملات امروز، گروه شیمیایی در صدر گروه های بورسی قرار گرفت؛ امروز در این گروه 59 سهم به ارزش 3000 میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه فلزات اساسی به ارزش 237 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 204 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در رده چهارم، گروه فراورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 175 میلیارد ریال جای گرفت.

گروه چند رشته ای صنعتی نیز با معاملاتی به ارزش 98 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز یک میلیارد و 103 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 286 میلیارد ریال در 64 هزار و 983 نوبت مبادله شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 130 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 22 واحد رشد کرد.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز 17 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 359 واحد بالا رفت.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 250 واحد و شاخص بازار دوم بورس یک هزار و 73 واحد تقویت شد.

** داد و ستد 63 میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

در میانه نخستین هفته مبادلاتی بهمن‌ماه معامله‌گران بازارهای فرابورس ایران بیش از 357 میلیون ورقه بهادار را در 41 هزار و 885 نوبت مبادلاتی دست به دست کردند که این حجم از داد و ستدها، ارزش بیش از یک هزار و 417 میلیارد ریال را به ثبت رساند.

نماگر فرابورس نیز امروز کمتر از یک واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 84 واحدی ایستاد.

در حالی که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و خراسان (پتروشیمی خراسان) داشتند، اما از سوی دیگر نیز نماد پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشت و مانع رشد شاخص شد.

بیش از 609 هزار ورقه به ارزش افزون بر 580 میلیارد ریال نیز در بازار اوراق با درآمد ثابت، مبادله شد که از این میزان، بیش از 100 هزار ورقه به ارزش افزون بر 85 میلیارد ریال مربوط به مبادلات اوراق «سخاب 7» بود.

بیشترین استقبال خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن (تسه) در روز جاری مربوط به تسه دی‌ماه 96 بود. بدین ترتیب امروز بالغ بر 58 هزار ورقه «تسه9610» به ارزش بیش از 42 میلیارد ریال دست به دست شد.

مبادلات اوراق تسهیلات مسکن در مجموع به نقل‌ و انتقال بیش از 86 هزار ورقه به ارزش 63 میلیارد ریال منتهی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز