در نشست رایزنان بازرگانی آسیا عنوان شد:

۱۰ میلیارد دلار حاصل حجم تجارت ایران و ترکیه

۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۱۴:۲۹:۰۹
کد خبر: ۶۷۵۴۴۵
۱۰ میلیارد دلار حاصل حجم تجارت ایران و ترکیه
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از رشد تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه خبر داد و گفت: حجم تجارت این دو کشور در سال 2017 معادل 10 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در نشست رایزنان بازرگانی آسیا، که در ترکیه برگزار شده بود اظهار کرد: همکاری‌های بین‌المللی و دو جانبه بین کشورهای آسیا می‌تواند راه های دشوار بحران‌های اقتصادی را هموار سازد.

وی با بیان این که ترکیه یکی از مهمترین کشورهای هدف ایران است ادامه داد: رشد فزاینده تجارت ترکیه با کشورهای آسیایی منجر شده تا صادرات ترکیه به این کشورها در سال 2017 با 13.7 درصد رشد به 46.6 میلیارد دلار برسد. همچنین واردات ترکیه از آسیا با 13.1 درصد رشد به 76.9 میلیارد دلار رسیده است.

زادبوم در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: ایران آمادگی کامل برای تبادل هیات های تجاری و اقتصادی با ترکیه و سایر کشورهای آسیایی را دارد.

گفتنی است، رایزنان بازرگانی و اقتصادی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ژاپن، افغانستان، تایوان، ازبکستان، کره جنوبى، تاجیکستان، ویتنام، تایلند، مالزى، مغولستان، اندونزى، قزاقستان، برونئى، آذربایجان، هند و بنگلادش که در این نشست که به میزبانی ترکیه برگزار شده بود حضور داشتند و به تشریح روابط خود با ترکیه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز