رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران:

نوسان قیمت ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی موجب رکود در بازار مسکن می‌شود/ صاحبان برخی برج‌های تهران با رانت وام می‌گیرند/ روزانه ۱۴ هزار معامله مسکن در سطح شهر تهران انجام می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۶۷۸۹۱۰
نوسان قیمت ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی موجب رکود در بازار مسکن می‌شود/ صاحبان برخی برج‌های تهران با رانت وام می‌گیرند/ روزانه ۱۴ هزار معامله مسکن در سطح شهر تهران انجام می‌شود
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران گفت: بورس، طلا، دلار و حامل‎های انرژی مؤلفه های اثرگذار در بازار مسکن هستند و این مؤلفه ها سبب افزایش قیمت مسکن می شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «مصطفی قلی‌خسروی»، رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا با بیان اینکه در نوسان قیمت مسکن در بازار چهار مؤلفه دخیل هستند، گفت: بورس، طلا، دلار و حامل‎های انرژی مؤلفه‌های اثرگذار در بازار مسکن هستند و این مؤلفه‌ها سبب افزایش قیمت مسکن می‌شود.

قلی‌خسروی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه خواستار افزایش قیمت نیست، اضافه کرد: افزایش قیمت، رونق لحظه ای به بار می‌آورد، اما بعد از مدتی کوتاه توان خرید مردم پایین آمده و بازار مسکن از رونق می‌افتد و این امر منجر به رکود در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران تاکید کرد: هیچ مشاور املاکی باعث نوسان قیمت به صورت شبکه ای و باند بازی نمی‌شود زیرا اگر قیمت بالا رود، باعث کم رونق شدن بازار مسکن می‌شود.

او اذعان کرد: تنها مشاورانی که خودشان سازنده و فروشنده هستند، ممکن است چنین کاری انجام دهند که تعداد این افراد کم بوده و اتحادیه مخالف این رویه است.

او تعداد محدودی از برج‌ها را خالی از سکنه خواند و اضافه کرد: باید از واژه «خانه خالی» برای تعداد محدودی از برج‌ها استفاده کرد و دلیل خالی بودن این برج‌ها نیز وام‌هایی است که صاحبان برج‌ها از بانک‌ها با رانت می‌گیرند.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران ضمن تاکید بر نوسازی بافت‌های فرسوده، افزود: این بافت‌ها باید از حالت فرسوده خارج شده و برنامه برای زیرساخت‌ها، مراکز تفریحی و فضای سبز در نظر گرفته شود.

او از طرح کد رهگیری به عنوان یکی از ابتکارات خود نام برد و افزود: در صنف مشاورین املاک کد رهگیری مسکن را رقم زدیم تا کمکی برای شفاف سازی معاملات مسکن توسط مشاورین املاک باشد. متاسفانه اجرای این طرح با وقفه چهار ساله به خوبی انجام نشد.

قلی‌خسروی عنوان کرد: روزانه 14 هزار معامله مسکن در سطح شهر تهران انجام می‌شود و این وظیفه اتحادیه صنفی مشاورین املاک تهران است که برای آگاهی مردم شبکه اطلاعات حقوقی ایجاد کند تا اگر کسانی که به دلیل عدم اطلاعات کافی حقوقی دچار مشکل شدند، مشکل آنها حل شود.

او درباره مقابله با تخلفات در بنگاه‌های مسکن اظهار کرد: به‌دنبال ایجاد بازرس در سطح اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران هستیم تا مشاورین خود ناظر بر فعالیت‌ها باشند و این کار باعث کاهش تعدد جرم خواهد شد.

قلی‌خسروی ایجاد ساختمان جدید اتحادیه مشاورین املاک، احداث زائرسرا در مشهد مقدس، کد رهگیری ملک و دانشگاه علمی کاربردی مشاورین املاک را از افتخارات خود دانست و افزود: هدف از تاسیس این دانشگاه افزایش سواد حقوقی مشاورین املاک بود که در سال 1390 تاسیس گردید.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران در پایان بیان کرد: کارهایی که در زمان مدیریت خود انجام داده برای افزایش توان اتحادیه و بهبود وضعیت صنف مشاورین املاک بوده زیرا هرکس به مردم خدمت کند، در اصل دوستدار خدا و قرآن و نظام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز