مصرف سوخت امسال چه میزان بود؟

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۴:۵۸:۱۸
کد خبر: ۶۸۰۵۸۶
مصرف سوخت امسال چه میزان بود؟
میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، در حدود ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده که شاهد رشد ۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

میانگین مصرف نفت گاز از ابتدای سال تا انتهای بهمن ماه، ۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده که ۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

این در حالی است که میانگین مصرف نفت‌گاز کل کشور در ۶ ماه نخست امسال ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۷۴ میلیون لیتر)، رشد ۵,۴ درصدی داشته است.

میانگین مصرف بنزین در شهریور ماه امسال ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده که نسبت به  شهریور پارسال یعنی رقم ۸۱,۴ میلیون لیتر در روز، رشد ۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین مصرف روزانه ۶ ماه نخست امسال به روز پنجشنبه (۱۶ شهریورماه) همزمان با ایام عید سعید غدیر مربوط می‌شود که ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده است.

میانگین مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال تا پایان  آذرماه ۸۰ میلیون و ۹۰۰هزار لیتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده است ۸ درصد رشد داشته است.

بالاترین مقدار مصرف بنزین در آبان‌ماه مربوط به روز پنج شنبه، ۲۵ آبان ماه با ۹۳,۹ میلیون لیتر و کمترین مقدار مصرف به جمعه، ۱۹ آبان ماه با ۶۶.۳ میلیون لیتر مربوط می‌شود.

کمترین میانگین مصرف بنزین در روز ۲۵ فروردین ماه امسال با رقم ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز ثبت شد.

یکی از دلایل افزایش میزان ومصرف بنزین در کشور، تولید بیش از اندازه خودرو است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز