نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

فراکسیون امید رسانه ندارد/ همه تلاش مان صیانت از رای مردم است/ از زمان انتخابات برخی رسانه‌ها به دنبال ناامید کردن مردم از لیست امید هستند

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۱۵:۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۸۷۰۱۵
فراکسیون امید رسانه ندارد/ همه تلاش مان صیانت از رای مردم است/ از زمان انتخابات برخی رسانه‌ها به دنبال ناامید کردن مردم از لیست امید هستند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در فراکسیون امید کمیته های مختلفی شکل گرفته است که قصد دارند، مشکلات مردم را برطرف کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر سید فرید موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در جلسه بررسی عملکرد این فراکسیون که در شاخه جوانان حزب اعتماد ملی برگزار شد، گفت: مجلس دهم در شریطی تشکیل شد که در مجالس قبل صداهایی به جامعه انعکاس پیدا میکرد که مطابق با خواست عمومی نبود، صداهایی منعکس میشد که با پیام مردم در سال 92 در تضاد بود.

او ادامه داد: رویه هایی که در دولت نهم و دهم وجو داشت دولت جدید را ایجاب میکرد تا راه را با نشاط بیشتری ادامه دهد اما فضای موجود در مجلس نهم جلوی این راه را می گرفت و هر روز بحرانی را برای دولت بوجود می آوردند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:با هدف محدود کردن تندروی مجلس نهم ائتلافی در سپهر سیاسی کشور شکل گرفت و در این ائتلاف لیستی در کشور بنام لیست امید شکل گرفت.

موسوی ادامه داد: در ان  فضای انتخابات از این لیست امید بنام لیست انگلیسی و دیگر الفاظ نام برده شد ولی به لطف خدا این پیروزی بزرگ شکل گرفت و مردم پیروز اصلی انتخابات بودند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در ادامه گفت: قطعا عملکرد مان خطاهایی دارد و کوتاهی ها و قصور زیادی را می توان شمرد ولی فراموش نشود که از روز اول برخی جریان هایی که نتوانسته بودند مورد قبول مردم واقع شوند به هر نحوی تلاش کردند که به مردم بقبولانند که خطا در انتخاب رخ داده است و با یک سری بزرگ نمایی خطاهای فردی اعضا سعی شد به مردم بگویند که در کلیت انتخاب خود اشتباه کردید.

او ادامه داد: پس از گذشت مدتی از آغاز به کار مجلس هم ما نمایندگان مجلس و هم بدنه اجتماعی فراموش کردیم که به عنوان یک ائتلاف امده ایم و قوانین ائتلاف را باید رعایت کنیم و از طرف دیگر هم مطالبات بدنه اجتماعی نیز نسبت به روز اول تغییر کرد و برای هر مطالبه ای ،جامعه  از لیست امید انتظار عکس العمل داشت .م

وسوی گفت: این لیست با یک هدفی شکل گرفت و فلذا ساختار و کارکردهای درونی نیز در همان راستا تعریف و شکل گرفت که همان اهداف را محقق کند ولی کم کم که جلو رفتیم اهداف دیگری مطرح شد که طبیعی است ، عملکرد متناسب با ان تطابق نداشته باشد، در این فضای بوجود امده ان گروهی که منتظر بودند تا به مردم بگویند که در انتخابشان اشتباه کرده اند، دوباره فعال شدند.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: فضای مجازی در این بین نیز باعث شده تا عده ای از همکاران به جای فعالیت های گروهی به فعالیت های انفرادی بپردازند و این امر انسجام درونی را با چالش مواجه ساخته و از سوی دیگر فراکسیون نیز نتوانست این فضای بوجود امده را کنترل کند و انسجام لازم را ایجاد کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی گفت: تمام تلاش ما این است که به مردم بگوییم ما به رای شما خیانت نکرده ایم و امید شما را کنار نگذاشته ایم.

او ادامه داد: ارتباط با بدنه اجتماعی فراکسیون امید نیز به خوبی صورت نگرفته و ما نتواستیم عملکرد فراکسیون امید را به درستی به رسانه ها منتقل کنیم، فراکسیون امید با یک خلا رسانه ای رو به رو شده که این خلا بستر مناسب برای شکل گیری بسیاری از شایعات و ابهامات در خصوص عملکرد فراکسیون را فراهم ساخت.

موسوی در ادامه گفت: به نظر می رسد با توجه به اینکه در انتخابات شوراهای شهر، ریاست فراکسیون امید و ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان یکی بود، کسانی که به عملکرد شورای سیاست گذاری منتقد بودند عملا فراکسیون امید را نیز از نوازشهای خود بی نصیب نکردند.

او ادامه داد: به نظرم در بحث رای اعتماد وزرا در حق فراکسیون امید اجحاف شد، رای نیاوردن  یک وزیر پیشنهادی نباید به حساب عملکرد ضعیف فراکسیون نوشته شود، در ایام انتخاب وزرا، با کمیته های ارزیابی که شکل گرفت کارمنسجم و با برنامه ای صورت گرفت. 

عضو هیات رییسه مجمع نمایدگان استان تهران ادامه داد: در تشکیل کمیته های تخصصی ضعف داشتیم و امیدوارم در ادامه راه کمیته ها با نقش پررنگ تری حضور داشته باشند.م

موسوی گفت: در بزنگاه های مختلف فراکسیون  امید خوب عمل کرد در شکل گیری ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها، و یا تغییر ترکیب کمیسیون ماده ده احزاب، در تصویب برخی لوایح حیاتی اقتصادی  فراکسیون کارنامه قابل قبولی دارد و یا به عنوان مثال در بحث بودجه سال 97 نمایندگان فراکسیون امید از هیچ تلاشی در انعکاس خواست عمومی و اصلاح بودجه کوتاهی نکردند.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: امیدوارم در دو سال آینده با تقویت ارتباط با بدنه اجتماعی و نشست های مختلف با گروه های مرجع و تقویت کانال های رسانه ای، بتوانیم کارنامه قابل قبولی ارائه کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز