از هفتم بهمن ۹۶ تا پنجم فروردین امسال؛

۳۶ هزار مورد نظارت و بازرسی در آذربایجان‌غربی انجام شد

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۱۰:۳۶:۴۳
کد خبر: ۶۹۲۶۷۱
۳۶ هزار مورد نظارت و بازرسی در آذربایجان‌غربی انجام شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در بازه زمانی هفت بهمن سال گذشته تا پنج فروردین امسال، تعداد 36 هزار و 664 مورد بازرسی در استان انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، «جعفرصادق اسکندری» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اعلام این مطلب، افزود: در این زمینه یک هزار و 63 پرونده تشکیل و یک هزار و 204 تخلف کشف شد و ارزش ریالی پرونده‌ها 43 میلیارد و 238 میلیون و 52 هزار و 637 ریال بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی گفت: بیشترین بازرسی‌ها در این طرح، به ترتیب مربوط به انواع نان با 19 درصد، پوشاک و کیف و کفش با 15 درصد، مواد پروتئینی 10 درصد و بقیه، سایر کالا و خدمات را شامل می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: بیشترین تخلفات پس از سایر کالا و خدمات نیز به ترتیب مربوط به پوشاک و کیف و کفش با 27 درصد، انواع نان 16درصد و خدمات عمومی 14درصد را شامل می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور 901 مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است افزود: از مجموع شکایات دریافتی 71 درصد به صورت تلفنی، 21 درصد حضوری، هشت درصد کتبی و تعداد 496 مورد نیز گزارش ناظران افتخاری دریافت بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات قابل پیگیری 37 درصد متخلف، 47 درصدغیر متخلف و 16درصد نیز در مرحله بررسی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به فراوانی شکایات اخذ شده کالایی بیان کرد: در این رابطه 78 درصد گزارش کالایی اخذ شده که از این تعداد 21 درصد مربوط به انواع نان،10 درصد پوشاک، سه درصد تخم مرغ و بقیه سایر کالاها را شامل می‌شود.

اسکندری با اشاره به فراوانی گزارشات اخذ شده خدماتی بیان کرد: در این زمینه نیز 22 درصد گزارش خدماتی اخذ شده که از این تعداد 12 درصد مربوط به رستوران‌های غذاخوری، 9 درصد مشاورین املاک و بقیه، سایر موارد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تنظیم میوه شب عید و با اشاره به اینکه میزان سهمیه جذب شده پرتقال این استان یک هزار و 770 تن بود افزود: از این میزان 562 تن در مرکز استان و 900 تن به شهرستان‌های تابعه استان توزیع شده و میزان باقیمانده بدون سورت حدود 308 تن بوده است.

اسکندری گفت: میزان سهمیه سیب درختی این استان نیز 800 تن بوده که از این میزان 165 تن در مرکز استان و 270 تن به شهرستان‌های تابعه استان توزیع شده است .

وی بیان کرد: توزیع میوه شب عید از 22 اسفند ماه 96 به مدت 20 روز در آذربایجان‌غربی آغاز شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه قیمت سیب درختی طرح تنظیم میوه شب عید درب سردخانه 15 هزار ریال و مصرف کننده 18 هزار ریال بوده است افزود: قیمت پرتقال تنظیم بازار درب سردخانه نیز 12 هزار و مصرف کننده 15 هزار ریال بوده است.

اسکندری تصریح کرد: هم اکنون تعداد 460 عامل مجاز میوه طرح تنظیم بازار در سطح استان فعال بوده که از این تعداد 100 عامل توزیع مربوط به مرکز استان و بقیه، شهرستان‌های تابعه را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون 141 نفر بازرس و کارشناس در سطح استان در طرح نظارتی نوروز فعال هستند.

اسکندری بیان کرد: در طرح کشیک‌های مستقر در نمایشگاه‌های فروش بهاره و فروشگاه‌های بزرگ و محل‌های عرضه تنظیم میوه شب عید به ویژه در سردخانه، به صورت فعال از ساعت 7.30 صبح تا 17 عصر حضور دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آن 470 مورد بازرسی به صورت تیم مشترک با دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز