یک شنبه آینده صورت می گیرد؛

بررسی طرح دو فوریتی ساماندهی خودروها در مجلس

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۱:۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۹۸۵۹۵
بررسی طرح دو فوریتی ساماندهی خودروها در مجلس
سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: یکشنبه هفته آینده طرح دوفوریتی با امضای ۲۱۷ نفر از نمایندگان در مجلس مطرح می شود.

«بهرام پارسایی» سخنگوی کمیسیون اصل 90 در خصوص وضعیت خودروهای وارداتی به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا  گفت: طرح دو فوریتی ساماندهی خودروها را قبل از عید  به مجلس ارائه  دادیم.

او ضمن بیان اینکه طرح دوفوریتی ساماندهی خودروهای وارداتی یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود افزود: با توجه به اینکه ۲۱۷ نفر از نمایندگان این طرح را امضا کردند امیدواریم که این طرح با رای بالا تصویب شود.

پارسایی تاکید کرد: وضعیت خودرویی ما چه خودروهای وارداتی و چه خودروهای داخلی هیچ منفعتی به حال مردم ندارند به  غیر از  اینکه خسارت و هزینه های مادی و معنوی در بر دارند.

 سخنگوی کمیسیون اصل نود با مقایسه مصرف سوخت در کشور  نسبت به کشورهایی از جمله ترکیه که تعداد خودرو بالاتری دارند افزود: سالیانه ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه سوخت و یارانه آن می شود  و این طبیعی است که اساس کار ما اشتباه است.

 پارسایی تصریح کرد: صنعت خودروسازی ما بدون ترقی، پیشرفت، توسعه و رقابت با سایر کشورها به حالت انحصاری در آمده و این مورد باعث می شود که مردم خسارات جانی و مالی و اجتماعی آن را پس می دهند.

گفتنی است، این طرح دوفوریتی شامل مواردی چون کاهش تعرفه خودروها به ۵۵درصد، کاهش سالانه ۵ تا ۱۰درصدی تعرفه خودروهای وارداتی، حذف عوارض واردات خودروهای هیبرید و همچنین حذف عوارض خودروهای غیرهیبرید اما با سوخت یورو ۵ و ۶ می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز