رییس اتحادیه رئیس اتحادیه طباخان و فروشندگان کله و پاچه و سیرابی:

قیمت هر دست کله پاچه ۷۰ هزارتومان است/ افزایش قیمت کله پاچه به ۱۱۰ هزار تومان صحت ندارد/ واردات کله پاچه به اندازه کافی نداریم

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۱:۰۷:۲۰
کد خبر: ۷۰۹۹۰۷
قیمت هر دست کله پاچه ۷۰ هزارتومان است/ افزایش قیمت  کله پاچه به  ۱۱۰ هزار تومان صحت ندارد/ واردات کله پاچه به اندازه کافی نداریم
رییس اتحادیه رئیس اتحادیه طباخان و فروشندگان کله و پاچه و سیرابی بیان کرد: نرخ هر دست کله پاچه تا 70 هزار تومان است و مرغوب ترین کله پاچه با سرویس دهی خوب در حد 80 تا 85 هزار تومان هم می رود که این یک فروش عادلانه است.

«حسین رواسی» رئیس اتحادیه طباخان و فروشندگان کله و پاچه و سیرابی درخصوص انتشار اخباری درخصوص بالا رفتن قیمت کله پاچه تا 110 هزار تومان به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: زمانی از سوی سازمان تنظیم مقررات مقرر شد که  نرخ رقابتی باشد  و قرار شد هر واحدی که  طباخی داشت نرخ را تعیین کند و به همین دلیل قیمت ها بالا رفت.

او ضمن  اشاره به اینکه از 55 هزار تومان از نیمه سال 95 تا بعد از ماه رمضان 96 قسمت ها را 55 هزار تومان اعلام کردیم اجازه ندادیم قیمت ها بالا برود افزود: بعد 24 تیرماه سال 96 که کله پاچه کم بود اطلاع دادند که مغازه ها با نرخ 70 هزار تومان می فروشند.

رواسی ضمن تاکیدبر اینکه قیمت ها را از کشتارگاه ها  بالا بردند گفت: قبل از ماه رمضان خرید کله پاچه برای واحدهای صنفی ما طبق فاکتوری که به اتحادیه ارایه می دادند 50 تا 60 هزار تومان بود ولی با این قیمتی که از سمت کشتارگاه ها بالا رفت  واحدهایی که هزینه شان بالا بود  فروش شان  پایین آمد.

رییس اتحادیه طباخان عنوان کرد: هزینه هر دست کله پاچه 50 تا 60 هزار تومان بوده  که به علت فروش پایین و هزینه بالا  تعداد فروش در حد 5-6 دست بود و این تعداد 50تا 60 هزار تومان هزینه می خورد که بعضا  قیمت تمام شده 100 تا  120 هزار تومان می شد اما طباخان  70 تا 75 هزار تومان می فروختند که در این شرایط زیان دهی فراوان برایشان داشته و باعث شد  خیلی از واحدهای صنفی تعطیل کردند.

او گفت علیرغم این مشکلات امیدوار بودیم  در ماه رمضان  واردات و کشتار کله پاچه زیاد باشد که متاسفانه  نه واردات کله پاچه داشتیم و نه کشتار زیاد شده است.

رواسی بیان کرد:  نرخ هر دست کله پاچه تا 70 هزار تومان است و مرغوب ترین کله پاچه  با سرویس دهی خوب در حد 80 تا 85 هزار تومان هم می رود که  این یک فروش عادلانه است.

رییس اتحادیه با اشاره به اینکه افزایش قیمت  کله پاچه به  110 هزار تومان صحت ندارد افزود:  هزینه مغازه بالا و فروش به شدت پایین آمده  و هر دست کله پاچه که می فروشند 50 تا 60 هزار تومان  هزینه می خورد، مثل این می ماند که شما در یک ماهتابه بخواهید یک تخم مرغ بشکنید همانی را مصرف می کنید که می خواهید 5 تخم مرغ مصرف کنید،پس بنابراین یک واحد طباخی اگر 30 دست کله بفروشد هزینه اش معادل همان 4-5 دست است. این مسأله باعث شده این هزینه ها بالا رفته است و فروش پایین بیاید.

او در ادامه افزود: به خاطر این مسأله اغلب واحدها باید طوری بفروشند که فروششان بالا برود تا  هزینه ها را تأمین کنند که در این حالت  سوددهی هم دارد ولی متأسفانه الان اکثر کسب و کارها مغازه هایشان اجاره ای است و در این مغازه های اجاره ای نمی تواند  جنس باکیفیت با قیمت پایین که رضایت مشتری را جلب کند بدهند.

  او تصریح کرد: با توجه به اینکه کمبود کله پاچه و سیراب و شیردان داریم، واردات و کشتار نیز نداریم.

رواسی تصریح کرد: قیمت سیراب و شیردان هم نسبت به کله پاچه گران شده و الان واحدهای صنفی حدودا 14 تا 15 هزار تومان خریداری می کنند و این مقرون به صرفه نیست که در مغازه بپزند زیرا  هزینه آن بالاتر می رود به همین دلیل  اکثرا به صورت پخته برایشان می آورند در حد 16 تا 17 هزار تومان می شود و تا 20 تا 22 هزار تومان هم می فروشند.

رییس اتحادیه در پایان  گفت: تفاوت خرید و فروش هر دست، در حد 6 تا 7 هزار تومان است اما باید این را در نظر داشته باشیم که فقط  5-6 دست می فروشد که سود کل آن 40 هزار تومان می شود و این 40 هزار تومان  مزد کارگر و آب و برق و...  است که در این شرایط هزینه ها را  جبران نمی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز