رئیس کل گمرک ایران خبر داد؛

اجرای طرح حمل‌‌ونقل ترکیبی بین‌المللی برای نخستین بار در ایران

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۵:۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۳۴۴۲۷
اجرای طرح حمل‌‌ونقل ترکیبی بین‌المللی برای نخستین بار در ایران
رئیس کل گمرک ایران گفت: 27 سازمان در صدور مجوزهای واردات و تشریفات گمرکی کالاها دخالت دارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از گمرک ایران، «فرود عسگری»، رئیس کل گمرک ایران، گفت: 27 سازمان دیگر همراه با این نهاد در روند تشریفات ترخیص کالا مؤثر است که تمامی اقدامات اجرایی این بخش به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. گمرک صرفاً مجری قوانین و مقررات تجارت خارجی است و برای ورود هر کالایی به کشور حداقل به یکی از مجوزهای این سازمان‌ها نیازمند است.

وی اظهارداشت: فرآیند الکترونیکی شدن امور گمرکی در کشور از چهار سال پیش شروع شده و در حال حاضر مراحل تکمیلی را سپری می‌کند.

وی اضافه کرد: ارتباط همه نهادهای دخیل در ترخیص کالا با پیاده‌سازی پنجره واحد تجاری، الکترونیکی شده که این امر تسریع در روند اجرایی این اقدامات را در پی داشته است. همچنین جزیی‌ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات به لحظه قابل رهگیری است و روشن و مشخص است که چه کالایی به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است.

عسگری ادامه داد: گمرک ایران در بخش تبادل الکترونیکی داده‌ها تجربیات خوبی دارد که نمونه آن اجرای موفق طرح موسوم به "تیر الکترونیک" است و آمادگی داریم تجربیات خود را در این خصوص به کشورهای علاقه‌مند منتقل کنیم.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه پروژه "تیر الکترونیک" برای نخستین‌ بار در دنیا توسط این گمرک پیاده‌‌سازی شده است، بیان کرد: زیرساخت‌های مناسب زمینه اجرای کامل این پروژه تجاری را بین 2 کشور ایران و ترکیه فراهم کرد.

رئیس کل گمرک ایران از اجرای طرح حمل‌ونقل ترکیبی و چند وجهی در گستره بین‌المللی برای نخستین بار توسط گمرک ایران خبر داد و گفت: این طرح با همکاری مشترک کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل و گمرک ایران با موفقیت طراحی و پیاده‌سازی شد.

عسگری از توسعه اجرای پروژه موسوم به تیر الکترونیک توسط گمرک ایران خبر داد و گفت: در ادامه این پروژه، توانستیم طرح حمل‌‌ونقل ترکیبی و چندوجهی تحت‌عنوان پروژه اسلوونی - ایران را برای نخستین ‌بار با موفقیت پیاده‌سازی کنیم.

وی اقدامات زیرساختی انجام شده در منطقه آزاد ماکو را خوب ارزیابی کرد و افزود: مشکلات مربوط به مرز بازرگان به ویژه بازارچه مرزی ساری‌سو، ورود ماشین‌آلات سنگین و کامیون به منطقه و مسائل مربوط به ثبت سفارش در این مرز با جدیت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا زمینه حل آنها فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز