استاندار خراسان شمالی:

نمایشگاه صنایع کوچک باید به صورت مداوم ادامه داشته باشد

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۹:۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۴۱۰۱۶
نمایشگاه صنایع کوچک باید به صورت مداوم ادامه داشته باشد
استاندار خراسان شمالی گفت: نمایشگاه صنایع کوچک کمک می‌کند که تولیدکنندگان در یک فضای مناسب،کالای خود را عرضه و برای آن بازاریابی کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «محمدرضا خباز»، استاندار خراسان شمالی در خصوص اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک چه دستاوردی می‌تواند داشته باشد، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه، معرفی هنر ایرانی وتولیدکنندگانی است که در گوشه و کنار این کشور غریبانه کار می‌کنند. حال این نمایشگاه کمک می‌کند که تولیدکنندگان در یک فضای مناسب،کالای خود را عرضه و برای آن بازاریابی کنند. از طرفی تولیدکنندگان همه استان‌ها از وضعیت یکدیگر باخبر می‌شوند و در صورت نیاز روی به تعامل و همکاری با هم می‌آورند.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که وضعیت اقتصادی خوبی را سپری نمی‌کنیم،شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با هزینه خودش 14 غرفه را اجاره کرد و به صورت رایگان در اختیار صاحبان صنایع استان قرار داد. در بازدیدی که بنده از نمایشگاه و غرفه‌های استان خودمان داشتم،لذت بردم و حقیقتاً تولیدکننده‌ها زحمت کشیده بودند و این شایسته تقدیر است. البته باید توجه داشت که این نمایشگاه، همه هنر ایرانی‌ها نیست و قطره‌ای از دریا است.

خباز تصریح کرد: معتقدم که این نمایشگاه‌ها بایستی به صورت مداوم ادامه داشته باشد و حتی همین روند در استان‌ها هم دنبال شود. علاوه بر این، مقامات استان‌ها مثل استانداران، فرمانداران و شهرداران هم باید در هر شهرستانی محیطی را به عنوان محیط ثابت برای تولیدکنندگان صنایع کوچک در نظر بگیرند تا آن‌ها بتوانند کالاهای خود را عرضه و مردم بدون واسطه با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی که با تحریم هم روبرو هستیم وزیر امور خارجه کشورمان در تلاشند که بستری را آماده کنند که صاحبان صنایع کوچک و متوسط خارجی و ایرانی به هم وصل شوند.

وی با یان اینکه مدتی پیش آقای ظریف در اتاق بازرگانی حاضر شدند و اعلام کردند که پنج هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط خارجی اعلام آمادگی داشتند که حاضر به همکاری با بنگاه‌های اقتصادی مشابه خود در ایران هستند افزود: اگر از این پنج هزار بنگاه خارجی فقط 500 بنگاه هم به صاحبان صنایع ایران وصل شوند تا حد زیادی رونق اقتصادی در کشور اتفاق خواهد افتاد و خواهیم دید که چطور تحریم‌ها دور زده می‌شود. برای موفقیت در این حوزه، نقش وزارت خارجه و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بسیار کلیدی است که امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر بوقوع بپیوندد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز