نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی:

صنایع کوچک و متوسط ریه‌ها و شش‌های تنفس اقتصاد کشورلنگر در مقابل تحریم‌ها است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۵:۲۲:۰۸
کد خبر: ۷۴۱۲۹۶
صنایع کوچک و متوسط ریه‌ها و شش‌های تنفس اقتصاد کشورلنگر در مقابل تحریم‌ها است
نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از صنایع کوچک و متوسط در شرایطی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده اهمیت بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «معصومه آقاپور»، نماینده شبستر در مجلس دهم در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، گفت:آقای دکتر نجفی رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نهایت تلاش خود را به خرج دادند که این نشان دهند صنایع کوچک و متوسط می‌توانند اقتصاد کشور که با مشکل مواجه است را رو به بهبود ببرد. در تعامل و تجمیع است که می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و این اولین باری است که 31 استان در چنین نمایشگاهی یکجا جمع شدند و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند. از طرفی تولیدکنندگان در این فضاها راحت‌تر یکدیگر را شناسایی می‌کنند و این یک فرصت مناسب است که بتوانند با هم، همکاری جدیدی را شروع کنند و این اولین قدم در جهت عدم وابستگی به خارج از کشور است.

وی در ادامه با اشاره به بالا رفتن نرخ ارز یادآور شد:حمایت از صنایع کوچک و متوسط در شرایطی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده اهمیت بیشتری به خود گرفته و چقدر خوب است که این نمایشگاه، دستاوردهای تولیدکنندگان را به مردم هم نشان می‌دهد، زیرا بسیاری از افراد جامعه ما با نمونه مشابه کالاهای خارجی که در داخل تولید می‌شود آشنا نیستند که اکنون برای خروج ارز از کشور یادآوری این موضوع، لازم و ضروری است. من معتقدم با حمایت درست و منطقی از صنعتگران خود می‌توانیم از دوران تحریم به سلامت عبور کنیم.

آقاپور تصریح کرد: لازم است که ماتوانایی به صنعتگران و تولیدات داخلی را به همه مسئولان و مردم کشور نشان دهیم. صنایع کوچک و متوسط در شرایط فعلی ریه‌ها و شش‌های تنفس اقتصادی ما در مقابل تحریم‌ها است و باید به آن‌ها بها داده شود. یکی از دردهای تولیدکنندگان صنایع کوچک که به اطلاع من رساندند این است که از بروکراسی اداری به شدت دلخورند، چون برای احداث یک واحد صنعتی باید فقط از یک وزارتخانه 25 استعلام بگیرند. در شرایط فعلی که اقتصاد کشور با مشکل روبروست باید دست این سرمایه‌گذاران را بوسید و به آن‌ها کمک کرد که در صورت داشتن توانایی، مجوز لازم در 10 روز به آن‌ها تحویل شود که متاسفانه امروز و براساس آماری که من دارمبه طور میانگین این مجوز در 254 روز کاری صاردر می‌شود. به نظر اگر فردی از 10 شاخص اصلی 5 مورد را هم برآورده کرد باید مجوز به او داده شود و نباید سرمایه‌گذار را در یک سیکل فرسایشی قرار داد. وقتی برای گرفتن مجوز این همه پیچ و خم اداری گذاشته می‌شود فساد رشد پیدا می‌کند و برای همین است که دلالی در کشور ما زیاد شده است.ما باید با حداقل داشته‌های سرمایه‌گذار، او را پذیرش کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: در تولید سهم بازار در کشورهای دنیا و مخصوصاً همسایگان ایران، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه نقش کلیدی را به عهده دارد. امروز سفارت‌های ایران در نقاط مختلف جهان باید تلاش کنند تا صاحبان صنایع کشوری که در آن حضور دارند را به صاحبان صنایع داخلی وصل کنند که این کار نیاز به همت و اراده بالاست. برای تحقق این کار بزرگ باید افراد برجسته سفارت وارد عمل شوند نه فردی که یک کارشناس معمولی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز