یک کارشناس پتروشیمی:

کارت سوخت باید مجددا احیا شود/ با احیای کارت سوخت می‌توان مانع قاچاق سوخت در مناطق مرزی شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۵:۲۳:۰۲
کد خبر: ۷۶۴۱۰۳
کارت سوخت باید مجددا احیا شود/ با احیای کارت سوخت می‌توان مانع قاچاق سوخت در مناطق مرزی شد
رییس اسبق ستاد کارت سوخت گفت: عدم استفاده از کارت سوخت شخصی باعث شد که کارت های سوخت شخصی به صورت اجاره یا خرید در شهرهای مرزی جمع شوند شاهد قاچاق سوخت در این مناطق باشیم.

«عبدالرسول دشتی»، کارشناس پتروشیمی و رییس اسبق ستاد کارت سوخت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص احیای مجدد کارت سوخت با بیان اینکه استفاده از این کارت مزایای زیادی دارد، گفت: در دوره ای که کارت سوخت اجرا می شد، مدیریت مصرف سوخت توسط مردم در حال انجام بود.

او گفت: در زمان استفاده از کارت سوخت همه تراکنش ها قابل کنترل بود و می توانستیم به طور دقیق شناسایی کنیم که سوختی که از یک مخزن بنزین خارج می شود، وارد چه پمپ بنزین هایی و چه خودروهایی می شود.

دشتی تشریح کرد: در زمان استفاده از کارت سوخت می توانستیم متوجه شویم که در کدام یک از شهرها یا استان های مرزی مصرف سوخت بالا رفته، سپس علت یابی کرده و از بیشتر شدن مصرف سوخت جلوگیری می کردیم.

این کارشناس پتروشیمی اظهار کرد: با استفاده از کارت سوخت متوجه شدیم که فقط خودروهای شخصی در این سو مصرف دخالت ندارند بلکه ارگان های دولتی نیز خودروهای سنگینی داشتند که بنزینی بود که توانستیم با اجرایی کردن کارت سوخت این موضوع را مدیریت کنیم.

دشتی با بیان اینکه با کارت سوخت مردم می دانستند از سهمیه خود چگونه استفاده کنند، افزود: باید کارت سوخت را مجددا احیا کنیم زیرا مردم به این دلیل که نیازی نمی بینند، از کارت های سوخت جایگاهداران استفاده می کنند.

دشتی تاکید کرد: عدم استفاده از کارت سوخت شخصی باعث شد که کارت های سوخت شخصی به صورت اجاره یا خرید در شهرهای مرزی جمع شوند و به این شیوه، شاهد قاچاق سوخت در مناطق مرزی کشور باشیم.

کارشناس شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس  شماره گذاری خودروهای کشور، خودروهای در حال تردد کشور و خودروهای از رده خارج را  بزرگترین خدمت ستاد اجرایی کارت سوخت به راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و افزود: اگر استفاده از کارتهای شخصی، الزام و اجبار شود مدیریت مصرف کنترل شده تر و بهتر می شود. همچنین ما می توانیم ارزیابی دقیق تری از خودروهای موجود در کشور داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز