قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا مطرح کرد:

اروپا در بخش حمل و نقل کنار ایران خواهد بود / اتحادیه اروپا، خواهان حرکت در مسیر توافقات قبلی است

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۳:۴۷:۵۰
کد خبر: ۷۷۴۹۸۷
اروپا در بخش حمل و نقل کنار ایران خواهد بود / اتحادیه اروپا، خواهان حرکت در مسیر توافقات قبلی است
قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا همواره در زمینه حمل و نقل کنار ایران خواهد بود و همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «ماجا باکران»،  قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا، در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل با همکاری سازمان بنادر و و اتحادیه اروپا افزود: در بخش حمل و نقل اتحادیه اروپا همواره کنار ایران است و این همکاری ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ هیاتی از اتحادیه اروپا به رهبری خانم موگرینی؛ رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد که در این حضور توافقات ارزشمندی در زمینه حمل و نقل در ابعاد شهری و هواپیمایی حاصل شد حال بعد از شروع تحریم ها می گویم، در مسیر همان توافقات حرکت خواهیم کرد.

باکران گفت: همان‌طور که می‌دانید ۸۰ درصد حمل و نقل جهان از نظر حجم و ارزش از طریق دریا و توسط کشتی‌ها صورت می‌گیرد و این‌که در چه نقطه‌ای و کجا قرار داشته باشد، اهمیت ندارد. اتحادیه اروپا و قاره اروپا در ادوار مختلف تاریخ از طریق دریا با قاره آسیا تجارت داشته است. به همین خاطر خواهان آن هستیم بین قاره اروپا و آسیا همچنان این ارتباط برقرار  باشد.

وی افزود: توسعه همکاری ها باعث می شود به جریان لجستیک و زنجیره حمل و نقل به سرانجام برسد. این مزیت حمل و نقل را رشد و به توسعه کشورها کمک خواهد کرد و در کنار آن منجر به پایداری اقتصادی و زیست‌محیطی نیز می‌شود. به همین خاطر باید امنیت را بالا ببریم و همان‌طور که می‌دانید این موارد همگی در کانون فعالیت‌ها ما قرار دارد.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا ادامه داد: لازم است که زمینه را برای رقابت سالم و برابر ایجاد کنیم و در کنار آن بتوانیم با افزایش همکاری با کشورهای مختلف شاهد نوین‌سازی و ارتقاء بنادر باشیم. به همین خاطر خوب است که بتوانیم در فعالیت‌های خودمان تبادل اطلاعات را داشته باشیم.

رئیس هیات اروپایی برای حضور در مراسم سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل افزود: جهان در حال تحول بزرگی است و عصر دیجیتال را تجربه می‌کنیم. به همین خاطر فعالیت‌ها در این عرصه با نظارت بیشتری انجام می‌گیرد و در حوزه دریایی هم باید از این عرصه به بهترین شکل بهره گرفته شود. این تحولات بسیار سریع هستند و برای عقب نماندن باید سریع حرکت کرد و با آن سازگار شد.

باکران با تاکید بر اینکه تمرکز بالایی روی این موارد از سوی اتحادیه اروپا و قاره اروپا صورت گرفته گفت: در این فرصت و در این همایش می‌خواهیم جدا از تمرکز و صحبت روی اولویت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا به‌طور خاص و تخصصی اطلاعات بین دو طرف تبادل شود و در کنار هم با این چالش مواجه باشیم.

وی گفت: از بخش خصوصی می‌خواهیم که با بخش حاکمیت و قانوگذار همراه باشد چرا که تلاش آن‌ها در تسریع فعالیت‌ها کمک شایانی خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز