محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت کدامند؟

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۵:۰۳:۰۵
کد خبر: ۷۷۶۱۵۵
محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت کدامند؟
تهران، شهر موزه‌ها و کاخ‌های تاریخی‌ست و بعد از اصفهان با 6000 هزار جای دیدنی، بیشترین تعداد جاذبه را در کل ایران دارد. برخی از جاهای دیدنی پایتخت از بقیه محبوب‌ترند و گردشگران بیشتری در ایام مختلف سال از آنها بازدید می‌کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تهران، شهر موزه‌ها و کاخ‌های تاریخی‌ست و  بعد از اصفهان با 6000 هزار جای دیدنی، بیشترین تعداد جاذبه را در کل ایران دارد. برخی از جاهای دیدنی پایتخت از بقیه محبوب‌ترند و گردشگران بیشتری در ایام مختلف سال از آنها بازدید می‌کنند.

موزه جواهرات ایران در ایام مختلف سال و به خصوص در نوروز بیشترین تعداد بازدیدکننده را نسبت به موزه‌های مشابه خود دارد. ارزشمندترین جواهرات سلطنتی از دوره صفویه تا پهلوی در این موزه نگهداری می‌شود. مهمترین این جواهرات الماس دریای نور، کره جغرافیایی، تخت طاووس، جقه نادری و تاج فرح در آن به نمایش درآمده.

در لیست محبوب‌ترین جاذبه‌های تهران بعد از موزه جواهرات، 9 کاخ مجموعه گلستان قرار دارد. به طور میانگین 7 تا 8 هزار نفر در روزهای نخست تعطیلات سال97 از کاخ گلستان بازدید کردند و این آمار در روز چهارم فروردین به پنچاه هزار نفر نیز رسید. تخت مرمر که در تالار آینه واقع شده و شمس العماره که ساعت آن توسط ملکه ویکتوریا به ناصرالدین شاه اهداء شده از جاهای دیدنی کاخ موزه گلستان است. در رده بعدی کاخ موزه سعدآباد در شمال غرب تهران جای دارد. این کاخ موزه شامل 18 عمارت است که از یادگارهای رضا پهلوی به حساب می‌آید. در بین کاخ موزه‌های تهران، کاخ موزه نیاوران سومین تعداد بالای بازدیدکننده را دارد که آمار تعداد بازدیدکنندگانش در روزهای نخست نوروز معمولا به 10 هزار نفر هم می‌رسد.

اگر به تهران سفر کردید و خواستید در این شهر هتل رزرو کنید، برای کم کردن هزینه‌های سفرتان، رزرو هتل های تخفیف دار تهرانمی‌تواند مناسب باشد.

همچنین در میان موزه‌های تهران، موزه ملی ایران و موزه آبگینه در خیابان سی تیر از بقیه در نزد گردشگران محبوب‌تر هستند. موزه آبگینه به نمایش شیشه‌ها و سفال‌های دوره اسلامی اختصاص داردودرسالبیشاز ۲ میلیوننفرازآندیدنمی‌کنند.

از موزه‌ها و کاخ‌های ایران که بگذریم، پایتخت، نزدیک به 2200 پارک و بوستان را در خود جای داده و از بین این تعداد 6 بوستان نیاوران، قیطریه، لاله، جمشیدیه، پارک شهر و ملت از بقیه محبوب‌تر هستند.

طبق یک نظرسنجی در سال 93، اولین نقطه‌ای که برای لحظه‌ای استراحت به فکر یک شهروند تهرانی خطور می‌کند، بوستان ملت است.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی تهران در شب

پایتخت، دارای جاهای دیدنی مدرن‌ محبوبی هم هست. بعد از افتتاح پل طبیعت در سال 1393، این پل به یکی از محبوب‌ترین جاهای تهران تبدیل شده و روزانه هزاران نفر بر روی آن راه می‌روند.

جدا از مکان‌های تفریحی، برخی دیگر از جاذبه‌های تهران برای پایتخت‌نشینان و مسافران این شهر، جنبه مذهبی و معنوی دارد. امامزاده صالح در محدوده میدان تجریش و شاه عبدالعظیم در منطقه ری، دو امامزاده پربازدید تهران هستند.

همچنین بازار بزرگ تهران و بازار تجریش، جدا از جنبه اقتصادی خود، در حکم یکی از جاذبه‌های پایتخت و قلب اقتصادی شهر محسوب می‌شوند.

این نوشته توسط اسنپ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و در همه شهرهای ایران هتل و پرواز دارد. این سایت پایین‌ترین قیمت بازار را تضمین می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز