مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بنادر جدید، باید ظرفیت پذیرش کشتی‌های بزرگ را داشته باشند/ در زمینه احداث سازه‌های دریایی خودکفا هستیم

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۱:۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۸۰۲۵۷
بنادر جدید، باید ظرفیت پذیرش کشتی‌های بزرگ را داشته باشند/ در زمینه احداث سازه‌های دریایی خودکفا هستیم
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در زمینه مهندسی دریایی و احداث سازه‌های دریایی جز کشورهای خودکفا و پیشرفته جهان محسوب می‌شویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «محمد راستاد»، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت: این کنفرانس یکی از کنفرانس‌های مهم در عرصه جهان است. اثبات حقانیت ایران در عالی‌ترین مرجع دریایی جهان با ارائه سند در اجلاس 121 دریانوردی، نتیجه خوبی داد و توانستیم خروجی خوبی برای کشورمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه مهندسی دریایی و احداث سازه‌های دریایی جز کشورهای خودکفا و پیشرفته جهان محسوب می‌شویم. نمود آن توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی است که با ۱۴۰۰ متر اسکله و ۱۰۰ هکتار محوطه ظرفیت کانتینری آن بندر را به ۸ میلیون TEU رساندیم. همچنین توسعه بندر چابهار و افزایش ظرفیت آن بندر از ۲ و نیم میلیون تن به ۸ میلیون تن با ۸ اسکله موید توانمندی ایران در حوزه بنادر و دریانوردی است.

مدیرعامل سامان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که مهندسی دریایی با چالش‌های بزرگی مواجه است، اعلام کرد:  روندی که در حال حاضر در صنعت کشتیرانی با آن مواجهیم، استفاده از مزیت مقیاس است. در حال حاضر کشتی‌های کانتینری دنیا بالای ۲۰ میلیون TEU ظرفیت دارد و باید بتوانیم ظرفیت بنادر ایران را به تخلیه و بارگیری این میزان برسانیم. همچنین رقابت بین بنادر دنیا برای دست یافتن به زیرساخت‌هایی که بتواند این میزان را پوشش دهد.

وی در بخش دیگی از سخنان خود یادآور شد: بخش دریایی جهان متعهد شده است که کاهش گازهای گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهد و ایران نیز به تبعیت از دنیا باید در این مسیر گام بردارد. به همین منظور یکی از مصوبات مهم و ضروری که دنبال می‌کنیم کاهش سولفور سوخت کشتی‌ها است که در این زمینه به منظور تامین تجهیزات نیازمند سرمایه گذاری ۲ میلون دلاری هستیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری ادامه داد: اقدامات زیربنایی و مهمی که سازمان دریانوردی در سواحل مکران انجام داده، حائز اهمیت است. اطلاعات پایه، پروژه‌ای و اجرایی از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی است. توسعه بندر چابهار و احداث 15 موج شکن در طول سواحل مکران از مهمترین کارهای اجرایی در کشور بود.

راستاد در پایان افزود: برنامه عملیاتی برای استفاده از عراضی ساحلی دریا از جمله دستاوردهایی بوده که در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز