مدیر کل مرکز واردات گمرک:

۹۵ درصد کالاها سه روزه از گمرک ترخیص می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۹:۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۹۱۵۸۴
۹۵ درصد کالاها سه روزه از گمرک ترخیص می‌شود
مدیرکل مرکز واردات گمرک با بیان اینکه این نهاد پس از مراحل ثبت سفارش و تخصیص ارز در مرحله سوم واردات قرار دارد، گفت: ۹۵ درصد کالاها سه روزه از گمرک ترخیص می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی معقولی»، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر حضور یافته بود، با بیان این مطلب افزود: تا چندماه قبل محدودیت هایی برای ترخیص کالا از گمرک داشتیم اما با مصوباتی که تصویب و ترخیص هایی که انجام شد، انباشت کالایی در گمرکات نداریم و شرایط عادی شده است اما مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه، واردات پس از مراحل ثبت سفارس و تخصیص ارز به مرحله گمرک می‌رسد، افزود: از قبل از شهریور که شرایط ارزی عادی شد، روال ترخیص هم عادی شده است. ما در بنادر همیشه گردش کالا داریم و بدنبال سرعت بخشیدن به مراحل ترخیص کالا هستیم.

معقولی افزود: ۹۵ درصد کالاهایی که اظهار می شود، در کمتر از ۳ روز از گمرک ترخیص می شود؛ البته بخشی از کالاها که ثبت سفارش شده و وارد بنادر شده است، در انتظار تخصیص و تامین ارز است و بخشی دیگر امکان ثبت سفارش ندارند.

مدیرکل مرکز واردات گمرک تصریح کرد: ما ۴ خط قرمز کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و تمام موارد مربوط به خط تولید را داریم که در تامین کالای اساسی مجوزهای مربوطه را گرفته و هیچ مشکلی برای تخصیص ارز و تامین آن در گمرک از این بابت نداریم.

به گفته این مقام مسئول، گمرک برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مصوبه ای گرفته است که با حداقل اسناد بتوانند دارو را از گمرک ترخیص کنند و ۲ ماه بعد اسناد را ارائه کنند.

وی افزود: برای خدمات تولیدی نیز مشکلات برطرف شده و هیچ واحد تولیدی نیست که ۷۰ درصد کالا بدون کد رهگیری بانک داده نشود، بنابراین ما بحران کمبود در ۴ حوزه ذکر شده نداریم.

 معقولی گفت: برای انتهای سال و سال آینده نیز طرح های جدیدی داریم تا روال خروج کالا از گمرک تسهیل شود که با کاهش نرخ دلار و ارز نیز مشکلات تخصیص ارز در حال برطرف شدن است.

وی افزود: تلاطمات ارزی و سیاست ها بسیاری از گزینه ها را متغیر کرد. افزایش و کاهش نرخ ارز تاثیرات عمیقی می گذارد که سازمان ها به همان نسبت باید خود را با شرایط تطبیق دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز