فعال صنفی بخش دام مطرح کرد؛

آغاز فعالیت میادین عرضه دام زنده در ۱۶ کلانشهر کشور در دهه فجر/ ساماندهی فروش دام زنده

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۲:۵۶:۲۵
کد خبر: ۸۰۱۲۹۲
آغاز فعالیت میادین عرضه دام زنده در ۱۶ کلانشهر کشور در دهه فجر/ ساماندهی فروش دام زنده
فعال صنفی بخش دام گفت: به دلیل عدم رعایت بهداشت و نبود نظارت در فروش در اماکن غیر مجاز، ایجاد چنین میادینی برای عرضه دام زنده موثر است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، 《شهریار جان فدا》، فعال صنفی بخش دام در نشست خبری بهره برداری از  میادین  عرضه دام زنده در سطح کلان شهرها  گفت: مهم ترین دلیل راه اندازی میادین عرضه دام این است که خرده فروشی های سطح شهر در یک محل جمع آوری شود که از طریق این میادین دام به صورت بهداشتی و نظارت شده در دست خریدار قرار می گیرند.

وی گفت: این طرح به صورت آزمایشی حدودا از یک سال پیش آغاز شده و همزمان با دهه فجر فعالیت  ۱۶ میدان عرضه دام در کلانشهر ها  آغاز خواهد شد.

جان فدا عنوان کرد: با این طرح، بازار عرضه دام زنده ساماندهی می شود زیرا در اماکن غیرمجاز و سطح شهر  هیچگونه  نظارت و  بهداشتی رعایت نمی شود.

این فعال صنفی ادامه داد: تمام مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی گرفته شده و در این میادین دامپزشک مستقر کردیم تا از سلامت دام اطمینان حاصل شود.

مجری طرح میادین دام عنوان کرد:اختلاف قیمت گوشت در این میادین ۲۰ % ارزانتر از قصابی هاست. با راه اندازی این طرح سعی بر این داریم که واسطه ها را حذف کنیم.

جان فدا بیان کرد: فضولاتی که از دام جمع آوری می شود دپو شده و به پیمانکاران شهرداری فروخته می شود که این کار به لحاظ حفظ محیط زیست نیز موثر است.

وی گفت: با اجرای این طرح در کلانشهرها بالغ بر ۲۰هزار نفر به صورت مستقیم  مشغول بکار خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز