افتتاح ۶ طرح صنعتی و عمرانی با حضور معاون وزیر صمت در استان مرکزی/ ۱۲ هزار شغل در کشور ایجاد شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۹:۲۳:۳۹
کد خبر: ۸۰۹۷۹۵
افتتاح ۶ طرح صنعتی و عمرانی با حضور معاون وزیر صمت در استان مرکزی/ ۱۲ هزار شغل در کشور ایجاد شد
همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر در سفر معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت به زرندیه ۶ طرح اقتصادی و عمرانی با مجموع سرمایه گذاری یکهزار و ۳۴۵ طرح و اشتغالزایی ۸۳ نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، «فرشاد مقیمی»، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان زرندیه گفت: تلاش دولت تدبیر و امید برای بهره برداری از طرح های اقتصادی، عمرانی و خدماتی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، به ۱۲ هزار شغل پایدار انجامید.

به گفته او ۳۶۰ طرح صنعتی در سراسر کشور دردهه فجر امسال درحال بهره برداری است که سهم استان مرکزی از آن ۲۶ طرح است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت سهم استان مرکزی با ماهیت صنعتی از اشتغالزایی طرح های اقتصادی، عمرانی و خدماتی دهه فجر را ۲ هزار فرصت شغلی جدید عنوان کرد وگفت: حمایت های گسترده ای در راستای فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه فعال و مشکل دار استان مرکزی انجام شده و طرح های بهره برداری شده امسال دهه فجر نیز نقش پررنگی در رونق اقتصادی و تولید دارند.

مقیمی همچنین اعلام کرد: به دستور وزیرمحترم صنعت، معدن وتجارت، کمیته تامین مواد اولیه در ستاد تسهیل استان ها تشکیل شده ودر این کمیته به صورت مستمر مشکلات واحدهای صنعتی برای تامین اولیه موردنیاز تولید مورد پایش قرار می گیرد.

وی گفت: نشست های ستاد تسهیل ملی برای ساماندهی و رفع موانع کنونی حوزه تولید تمهیداتی در حل مشکلات گمرکی دارد و برای چاره جویی چالش های بانکی نیز هفته آینده نشستی ویژه در راستای سهولت اعطای تسهیلات ارزی و ریالی برگزار می شود.

وی در ادامه خاط نشان کرد: هیات دولت نیز برای خروج واحدهای تولیدی و صنعتی از رکود ۴۰ هزار میلیارد ریال مصوب کرده و این رقم توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده است که در نشست های تخصصی با بانک ها به زودی ساز و کار پرداخت تسهیلات اعلام می شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تصمیم دولت برای ممنوعیت واردات یکهزار و ۳۳۹ قلم کالا آثار مستقیم بر رونق تولید می گذارد و با این اقدام ظرفیتی به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در بازارهای داخلی برای عرضه محصولات داخلی ایجاد شد.

خودکفایی در تولید جوهر چاپگر مقیمی در مراسم بهره برداری از واحد صنعتی مرکب پاسارگاد ایرانیان زرندیه نیز گفت: با راه اندازی این واحد ایران در تامین نیاز جوهر چاپگر به خودکفایی رسید که این دستاورد بزرگی است.

وی ادامه داد: تولید این محصول سالانه ۴۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد و سیاست کشور در تداوم راه اندازی واحدهای کلیدی در تامین نیاز داخل و قطع وابستگی است.

معاون امورصنایع وزیر صنعت ،معدن وتجارت افزود: هدفگذاری مجموعه طرح‌هایی که این وزارتخانه برای تولید داخل صورت گرفته بر ۱۰ میلیارد دلار است و انتظار می رود که با راه اندازی آن ها روز به روز اقتدار اقتصادی کشور بیشتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز