جزیره پرندگان مهاجر کجاست؟

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۱۲:۰۹:۵۴
کد خبر: ۸۴۹۷۵۶
جزیره پرندگان مهاجر کجاست؟
جزیره پرنده یا کبوتر بهترین جاذبه و نماد کوش آداسی است. این جزیره به دلیل مهاجرت فصلی پرندگان، به جزیره پرنده نامگذاری شده است.

به  گزارش برنا، اگر خوش شانس باشید و زمان رفتنتان با مهاجرت پرندگان فصلی همراه باشد این جزیره در تور کوش آداسی را پر از پرندگان زیبا و مختلف خواهید دید که زیبایی جزیره را دو چندین میکند .

 

جزیره پرنده یکی از بهترین مکان ها برای تماشای منظره پانورامایی از شهر زیبای کوش آداس و لذت بردن از تماشای غروب آفتاب است. شما همچنین می توانید نوشیدنی خود را در یک کافه در جزیره بنوشید و لذت ببرید.

همان‌طور که می‌دانید جزیره‌ی کبوتر مکانی مناسب برای قدم زدن و پیاده‌روی می‌باشد. شما می‌توانید با تور کشتی کروز نیز این زیبایی‌های خیره‌کننده‌ی این جزیره لذت ببرید.

جزیره نزدیک به بندر کوش‌آداسی، قلعه‌ای قرار دارد که دیوارهای آن به دست الیاس آقا ساخته شده اما قلعه به فرمان دریاسالار عثمانی حیدرالدین بارباروسا  (c. 1478– 1546) بنا شده است. دیوارهای بیرونی با 3 متر ارتفاع کاملاً جزیره را احاطه کرده‌اند. این دوارها به منظور جلوگیری از هجوم جزایر در طول شورش یونان اورلوف (1770)  بنا شدند. سنگ بکار رفته در بنا از معدنی در Yılancıburnu واقع در کوش‌آداسی تامین شده است. دروازه قلعه در جهت شرق در جنوب قلعه قرار دارد و با دو برج محافظت می شود. برج شمالی شکل پنج ضلعی دارد در حالیکه برج جنوبی استوانه‌ای است. نوشته سردر دروازه قلعه مفقود شده است و تنها جای خالی آن دیده می‌شود. در برج شمالی کتیبه‌ای چهارخطی به تاریخ 1826 میلادی (1242 هجری) قرار دارد.

 

ساحل کادینلار دنیزی که دو کیلومتر با شهر فاصله دارد، محبوب ترین ساحل در منطقه به شمار می آید و دقیقاً در کنار کوش آداسی قرار گرفته است. در اینجا ورزش های آبی بسیار زیادی وجود دارند تا شما را خوشحال کنند، کافه های زیادی در دسترس شماست تا احساس گرسنگی نکنیدو همچنین می توانید برای خودتان صندلی هایی برای آفتاب گرفتن و سایه بان نیز اجاره کنید. جای تعجبی ندارد که بدانید در تابستان این مکان پر از خانواده های محلی و گردشگران خارجی است. البته این ساحل آخر هفته ها کمی خلوت تر می باشد یعنی در ماه های ژوئیه و اوت نباید انتظار داشته باشید که با ساحلی خالی مواجه شوید. البته اگر در فصل های دیگر به اینجا بیایید ممکن است این ساحل خالی بوده و تنها برای خودتان  باشد.

روستای جالب و زیبای کرازلی در کوشی‌آداسی که با باغ ها و تاکستان ها احاطه شده، حسی بی انتهایی را به شما منتقل می کند. این روستا مکانی عالی برای گذراندن بعد از ظهرها می باشد که در آن می توانید از کوچه های پر پیچ و خمی که دارای خانه هایی سنتی و سفید رنگ هستند بگذرید و از حس و حال زندگی روستایی ترکی لذت ببرید. همچنین رستوران ها و کافه هایی دلپذیر در این روستا وجود دارند که می توانید چند ساعتی را در آنها با خیالی آسوده سپری کنید. اگر شما گردشگری هستید که به غذا علاقه فراوان دارد، شنبه ها به اینجا بیایید تا از بازار کشاورزان، که مخصوص فروش محصولات ارگانیک و محلی می باشد، نیز دیدن نمایید. بیشتر بخوانید: آشنایی با رستوران های کیش در تور کیش

آب و هوای کوش‌آداسی  معتدل است . تابستان‌های کوش آداسی از اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) شروع شده و تا اواخر اکتبر (اوایل آبان) ادامه پیدا می‌کند. زمستان‌ها دمای هوا زیاد پایین نمی‌آید. ژوییه با دمای بیش از ٤٢ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین ماه کوش‌آداسی است و داشتن کرم ضد آفتاب و کلاه لبه‌دار، از واجبات سفر به‌شمار می‌آید . آب و هوای معتدل این منطقه این اجازه را به ساکنان آن داده است تا به تولید محصولات کشاورزی مانند زیتون، انگور و انجیر در زمین‌های حاصلخیز اطراف بپردازند. خوشمزه ترین انجیرهای ترکیه را میتوانید در کوش آداسی میل کنید . کوش آداسی ترکیه 300 روز از سال هوای آفتابی دارد و آب های زلال و آبی دریای اژه، شب های زنده و رستوران های کباب و ماهی، فروشگاه ها و مراکز خرید، بناهای تاریخی و …ازجاذبههای آن هستند. از این شهر می توانید به راحتی به مناطق توریستی دیگر ترکیه همچون پاموک کاله، میلتوس، پرگاموم و غیره سفر کنید.

جشن کشتی گیری شترها در تور کوش آداسی معمولاً در نزدیکترینیکشنبه به پانزدهم ماه دسامبریا ژانویه در شهرک سلجوک واقع در 20 کیلومتری شمال شهر برگزار می شود. در این جشن شترها همزمان با فصل تولید مثل خود با یکدیگر برای رقابت بر سر یافتن جفت کشتی می گیرند.

عید عروج حضرت مریم به بهشت که در پانزدهم آگوست هر سال برگزار می شود. در این روز مردم عشق بی اندازه خداوند به حضرت مریم مادر حضرت عیسی را جشن می گیرند.

جشنواره موسیقی گلدن پیجِن که هر ساله در آخرین هفته ماه ژوئن برگزار می شود. در این جشنواره نوازندگان آماتور و حرفه ای موسیقی ترکیه به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 

خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری کوش آداسی شامل تاکسی و دُلموش می باشد.

به گزارش سفر باتو ، دُلموش تاکسی های بزرگی هستند که شبیه به مینی بوس می باشد و مجازند تا 15 مسافر را سوار کنند. این مینی بوس ها در مسیرهای مشخصی حرکت می کنند و هزینهیکسانی دارند.

ولی اگر می خواهید به صورت اختصاصی به جایی برسید می توانید از تاکسی های زرد استفاده کنید. اما مطلع باشید که نرخ تاکسی بسیار گران است و علاوه بر ورودی می بایست هزینه مسافتی که پیموده اید را بپردازید. 

 

افسوس، زیباترین شهرهای باستانی، به دلیل قدمت چندین‌ هزارساله هر سال مسافران زیادی را به کوش‌آداسی می‌کشاند، قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و در حاضر تبدیل به زیارتگاهی زیبا شده . بعد از تماشای شهر زیبای افسوس به ستون‌های سنگی بزرگ، بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه‌های شهر و میدان نبرد گلادیاتورها می رسید. و همچنین بازدید ازغاری در کوه ها که اصحاب‌کهف به مدت دویست سال در آن خوابیده بودند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز